جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
عوارض_ راکوتان
عوارض_ راکوتان
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 7 آذر 1395 ساعت 17:30
  • تعداد بازدید: 1724

عوارض_ راکوتان

💥 راکوتان باعث خشکی شدید پوست و مخاط می‌شود:
این خشکی پوست به حدی می‌باشد که ممکن است باعث خونریزی بینی شود.از این رو باید تعداد داروی مصرفی در روز را با توجه به میزان تحمل بیمار تعیین کرد.

💥مصرف راکوتان باعث افزایش آنزیم‌های کبدی می‌شود:
این عارضه بسیار خطرناک  بوده و در صورت عدم توجه به آن ممکن است اختلالات شدید کبدی در بیمار رخ دهد.پس حتماً قبل و بعد از شروع درمان آنزیم‌های کبدی باید چک شوند.

💥 راکوتان باعث بالا رفتن چربی‌های بدن می‌ شود:
اگر نمی‌خواهید بیمارتان در آینده دچار تنگی عروق کرونر و در نهایت بیماری‌های قلبی شود ، حتماً چربی‌های قبل و بعد از درمان را چک کنید.همچنین از عوارض دیگر آن می‌تواند به تغییر خُلق، افسردگی ، افزایش میل به خودکشی، ریزش مو نیز اشاره کرد.

‌لازم است توجه داشته باشید که راکوتان از ترکیبات آروماتیک ویتامین A است. پس در دوره‌ای که این دارو را استفاده می‌کنید، غذاهای حاوی ویتامین A را زیاد مصرف نکنید تا دچار مسمومیت با این ویتامین نشوید.
 ۱ ماه بعد از قطع راکوتان می‌توان شروع به حاملگی کرد.

💥راکوتان در دوزهای بالا می‌تواند باعث استئوفیت و مشکلات مهره‌های ستون فقرات شود.

💥این دارو باعث افزایش BUN و Cr و اختلال در عملکرد کلیه نیز می‌شود.پس حتما باید عملکرد کلیه قبل و بعد از شروع درمان حتماً چک شود.

💥تذکر بسیار مهم و جدی به بیماران:

خانمی که راکوتان مصرف می‌کند به هیچ وجه نباید حامله شود، این دارو به قدری تراتوژنیک است (باعث ایجاد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی می‌شود) که در صورت حاملگی حین مصرف راکوتان، باید سقط صورت بگیرد.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید