پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
قیمت آجیل و تنقلات یلدا
قیمت آجیل و تنقلات یلدا
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 28 آذر 1395 ساعت 15:00
  • تعداد بازدید: 1975

قیمت آجیل و تنقلات یلدا

در آستانه شب یلدا، بازار آجیل، شیرینی‌ و تنقلات با رونق همراه شده و در بین انواع محصولات، توت و میوه خشک بالاترین قیمت‌ها دارند اما در بین اقلام پر مصرف شب یلدا فندق، بادام هندی و گردو گران‌ترین‌ها هستند و کشمش، نخودچی و بادام زمینی جزو ارزان‌ترین اقلام به حساب می‌آیند.

به گزارش بازار آذربایجان، بازار انواع آجیل، شیرینی و شکلات در آستانه شب یلدا داغ شده و رفت و آمد و جنب و جوش خاصی پیدا کرده است؛ هرچند که به گفته برخی از فروشندگان میزان تقاضا نسبت به سال‌های قبل‌ پایین‌تر آمده است اما با این وجود، بازار این محصولات نسبت به دیگر ایام و مقاطع سال از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.

بررسی وضعیت قیمت‌ انواع شیرینی و آجیل در سطح شهر نشان از ثبات تقریبی قیمت در بیشتر اقلام در مقایسه با قیمت‌های اسفند پارسال دارد. به گفته فروشندگان آجیل بازار ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها حداقل طی آینده نزدیک به سمت افزایش نرود.

رویین‌تن - مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی- درباره وضعیت بازار و عرضه محصولات مختلف آجیل گفته که انواع خشکبار به غیر از دو محصول بادام هندی و فندق از وضعیت مناسبی از نظر تولید، عرضه و قیمت برخوردار هستند و هیچ مشکلی برای بازار شب یلدا وجود ندارد.

به گفته وی، قیمت انواع آجیل و خشکبار در سال جاری به مراتب بهتر و ارزان‌تر از پارسال است، چراکه فاصله قیمت محصول از باغ تا بازار مصرف چندان زیاد نیست و همین عامل، سبب شده رقابت در بازار با توجه به تنوع و تکثر محصول افزایش یابد.  

البته بررسی قیمت‌ها از سطح شهر تقریبا در بیشتر اقلام، حاکی از ثبات در مقایسه با ماه‌های قبل است؛ نه کاهش قیمت. در مورد شیرینی و شکلات هم تقریبا همین شرایط وجود دارد و به جز چند مورد که درصدی افزایش قیمت پیدا کرده، سایر اقلام تغییر قیمتی نسبت به قیمت‌های اسفند سال قبل ندارد.  

توت و میوه خشک در صدر قیمت‌ها

آخرین مشاهدات و بررسی‌ها از بازار آجیل نشان می‌دهد که مغز فندق و گردو که به ترتیب هر کیلوگرم آن ۷۵ و ۷۰ هزار تومان قیمت دارد و همچنین توت خشک که کیلویی ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود، گران‌ترین اقلام آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا به حساب می‌آیند.

همچنین در میان سایر اقلام که بیشترین عرضه را در بازار دارند، انواع پسته بین کیلویی ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان، بادام خام کیلویی ۶۳ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۷۰ هزار تومان، بادام زمینی کیلویی ۲۵ هزار تومان، تخمه آفتاب گردان کیلویی ۱۵ هزار تومان، تخمه کدو کیلویی ۳۳ هزار تومان و هر کیلوگرم تخمه هندوانه کیلویی ۱۹ هزار تومان فروخته می‌شود.  

فندق با پوست نیز کیلویی ۵۰ هزار تومان و انجیر ۶۰ هزار تومان قیمت دارد. نخودچی و کشمش که جزو ارزان‌ترین این محصولات هستند به ترتیب کیلویی ۱۲ و ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شوند.  

همچنین در بازار شرینی و شکلات، به طور متوسط هر کیلوگرم باسلوق ۱۱ هزار تومان، گز ۱۳ هزار تومان، ‌انواع سوهان‌های ساده و عسلی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، شکلات کاکائویی کیلویی ۴۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان، شیرینی پای سیب ۱۸ هزار تومان، شیرینی کشمشی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شیرینی پاپیونی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی دانمارکی ۹۶۰۰ تومان قیمت دارد.  

گفتنی است، قیمت‌های عنوان شده در گزارش، میانگین نرخ‌های موجود در بازار است.

انواع آجیل (هر کیلوگرم) قیمت
انواع پسته ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان
بادام خام ۶۳ هزار تومان
بادام شور ۶۰ هزار تومان
بادام هندی ۷۰ هزار تومان
بادام زمینی ۲۵ هزار تومان
مغز فندوق ۷۵ هزار تومان
تخمه ژاپنی ۴۵ هزار تومان
تخمه کدو ۳۳ هزار تومان
تخمه آفتاب گران ۱۵ هزار تومان
تخمه هندوانه ۱۹ هزار تومان
فندوق با پوست ۵۰ هزار تومان
توت خشک ۸۰ هزار  تومان
گردو درجه یک ۷۰ هزار تومان
کشمش ۱۵ هزار تومان
نخودچی ۱۲ هزار تومان
میوه خشک ۸۰ هزار تومان
انجیر ۶۰ هزار تومان
انواع شیرینی و شکلات شب یلدا(هر کیلوگرم) متوسط قیمت‌ها
باسلوق ۱۱ هزار تومان
گز ۱۳ هزار تومان
انواع سوهان‌های ساده و عسلی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان 
شکلات لقمه‌ای ۱۷ هزار تومان 
انواع شکلات تلخ ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان
شکلات کاکاویی ۳۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان
شکلات مغزدار ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان
باقلوا ۳۰ هزار تومان
شیرینی‌تر ۱۸ هزار تومان
پای سیب ۱۸ هزار تومان
شیرینی برنجی ۱۱ هزار تومان
شیرینی زبان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
شیرینی  دانمارکی ۹۶۰۰ تومان
شیرینی کشمشی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
شیرینی پاپیونی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
شیرینی دسری ۲۰ هزار تومان

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید