پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
پاستا صدفی
پاستا صدفی
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 30 آذر 1395 ساعت 17:42
  • تعداد بازدید: 1951

پاستا صدفی

#پاستا_صدفی_مرغ_و_اسفناج

مواد لازم

پاستا صدفی حدود 18 عدد

450 گرم پنیر ریکوتا  یا400 گرم پنیر پارمزان رنده شده

تخم مرغ 1 عدد

اسفناج درشت خرد شده 2 فنجان

مرغ پخته و خرد شده 1 فنجان

پنیر پیتزا 2 فنجان

سس مارینارا 3 فنجان

 

اطلاعات مواد مغذی👇👇

570کالری

28 گرم چربی

48 گرم کربوهیدرات

33 گرم پروتئین

 

جامبو شلز یا پاستای صدفی یکی از انواع پاستاست که بدلیل ظاهر جالبی که دارد برای مجالس و میهمانی بسیار مناسب است. داخل پاستای صدفی را با مواد مختلفی میتوان پر کرد. پاستا صدفی مرغ و اسفناج یکی ازانواع محبوب این پاستاست.

طرز تهیه:

فر را روی 176 درجه سانتیگراد قرار دهید. پاستا را طبق دستور روی بسته به مدت 10 دقیقه در آب جوش بپزید سپس با آب سرد آبکشی کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و کمی هم بزنید. سپس پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان، اسفناج خرد شده و مرغ پخته را به تخم مرغ اضافه کنید و با هم ترکیب کنید


یک ظرف مستطیلی پیرکس یا سرامیک آماده کنید. 1 فنجان از سس مارینارا را کف ظرف بریزید. حدود 2 قاشق غذاخوری از ترکیب ریکوتا را داخل هر پاستا بریزید. پاستاهای صدفی را داخ ظرف روی سس‌ها بچینید. باقیمانده سس مارینارا را روی پاستاها بریزید.


روی ظرف را با فویل بپوشانید. سپس ظرف را به مدت نیم ساعت داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از نیم ساعت فویل را از روی ظرف بردارید. روی پاستاها پنیر پیتزا بپاشید و بدون فویل به مدت 5 الی 10 دقیقه بپزید تا پنیر کاملا آب شود. سپس این پاستای شکم پر خوشمزه را همراه با عزیزانتان نوش جان کنید.

 

نکته:

سس مارینارا نوعی سس گوجه ایتالیایی است و مخصوص انواع پاستا، پیتزا و … است. طرز تهیه سس مارینارابسیار راحت است. در صورتی که وقت تهیه این سس را ندارید از انواع سس گوجه آماده نیز می‌توانید استفاده کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید