شنبه 1 اردیبهشت 1403، 20 April 2024

تبلیغات
نقش یک ایرانی در پیشنهادهای نجومی
نقش یک ایرانی در پیشنهادهای نجومی
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 9 دی 1395 ساعت 10:37
  • تعداد بازدید: 1699

نقش یک ایرانی در پیشنهادهای نجومی

بازار آذربایجان : نقش یک ایرانی در پیشنهادهای نجومی که چینی‌ها به فوتبالیست‌های مطرح می‌دهند

 تماشاگران امروز نوشت: یک بار دیگر نام کیا جورابچیان در فوتبال دنیا مطرح شده است.

فوتبال چین و جذب بازیکنان بزرگ. تقریبا هفته ای نیست که خبری از انتقال بازیکنی به لیگ این کشور آن هم با قراردادی نجومی شنیده نشود. اینکه یک باشگاه چینی 500 میلیون دلار به مسی ستاره فوتبال بارسلونا پیشنهاد مالی می دهد نشان می دهد که دارد اتفاقات عظیمی در فوتبال این کشور می افتد و آنها در تلاش هستند تا با تزریق سرمایه، رشد فوتبال شان در آینده را رقم بزنند.

نکته اینجاست که پس از حضور مرتضی پورعلی گنجی حالا هستند بازیکنان دیگری از ایران که پایشان روی تورهای  چینی است و پیشنهادهای وسوسه کننده، آنها را برای رفتن به خاور دور قلقلک می دهد. کاوه رضایی، محمد انصاری، جابر انصاری و ... بازیکنانی هستند که پیشنهاد باشگاه های چینی به دست شان رسیده است اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اند.

با این حال شاید برای خیلی ها جالب باشد که بدانند چرا چینی ها دارند تا این اندازه در فوتبال سرمایه گذاری می کنند و رقم های نجومی را به بازیکنانی که جذب می کنند می پردازند؟ اما جالب تر از آن این است که از نقش یک متمول ایرانی در بازار نقل و انتقالات چین بدانند. فرد متمولی که تقریبا تمام این جابجایی ها زیر نظر او انجام می شود! بدون شک همه آنهایی که یک جورهایی درگیر فوتبال و حاشیه های آن هستند نام کیا جورابچیان به گوش شان خورده است. جوانی متولد مشهد و بزرگ شده اروپا که صاحب یکی از معتبرترین شرکت های نقل و انتقال بازیکن است و در معاملات بزرگ اروپایی ردپایش دیده می شود. "کیا " جدا از فعالیت فوتبالی اش سهام دار چند باشگاه معتبر فوتبال بوده و رفاقت دیرینه ای هم با رومن آبراموویچ روس دارد. او دقیقا همان کاری را می کند که بردیف با سردار آزمون و سعید عزت اللهی کرده است و این دو بازیکن هر کجا که بخواهند بروند باید زیر نظر او باشد. هر چند که این بازیکنان منکر هرگونه همکاری با بردیف می شوند اما .... 

جورابچیان که  بارها گفته بود آمادگی این را دارد که با سردار آزمون و سعید عزت الهی برای رسیدن آنها به موفقیت کار کند یک جورهایی از عدم همکاری آنها شوکه شده است. شاید کیا نمی داند که این دو بازیکن با مدیربرنامه های اصلی خودشان فعالیت می کنند و هر کجا که او بگوید می روند. دقیقا کاری که خود کیا با بیش از 98 بازیکنی که با آنها قرارداد دارند انجام می دهد و مالکیت آنها را تا آخرین روزهای عمر ورزشی شان در اختیار دارد.

کارلوس توس، داوید لوئیز، مارکینیوز،  ویلیان، لوکاس پیازون، اسکار، رامیرز، والاس، فیلیپ کوتینیو، الکس، داگلاس کاستا و ...نمونه ای از بازیکنانی هستند که با کیا جورابچیان کار می کنند و تا اینجای کار همه آنها در بهترین باشگاه های جهان توپ زده اند. او که مدتی بود از فوتبال فاصله گرفته بود (یا حداقل زیاد در راس اخبار نبود) این بار بیزینس تازه ای را در خاور دور آغاز کرده است و با استفاده از روابطی که دارد مولتی میلیاردهای چینی را وارد تجارتی بزرگ کرده است. افرادی که بعضی از آنها گاها سرشناس هستند. مثل حاکم شهر شانگهای که آنقدر پول دارد که می تواند هر رقمی که بازیکنان درخواست کنند را بپردازد. او دارد رویای خیلی از فوتبالیست های جهان را تعبیر می کند. رویایی که دوست داشت آن را برای سردار و سعید هم فراهم کند اما به گفته یکی از دوستان نزدیکش: «خودشان نخواستند. کیا می گوید بازیکنان ایرانی تفکر حرفه ای ندارند. او بازیکنان را طوری منتقل می کند که از شرایط فعلی شان 150 درصد بیشتر رشد می کنند. او می توانست کاری کند که سردار در فوتبال مثل یک الماس بدرخشد اما نشد. نمی دانم شاید سردار و عزت اللهی کیا را نمی شناختند. او یکی از سه مرد برتر در کانکشن های فوتبالی دنیاست که مطمئن باشید با روابطی که دارد می تواند خیلی از اتفاقات مهم فوتبالی را رقم بزند.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید