جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
دستور ساخت ژله ی خرده شیشه ای
دستور ساخت ژله ی خرده شیشه ای
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 14 آبان 1395 ساعت 00:04
  • تعداد بازدید: 2536

دستور ساخت ژله ی خرده شیشه ای

ژله 4 بسته  .  ورقه ژلاتین کوچک 10 عدد  .  شیر 1 لیوان
خامه ساده 1 لیوان  .  شکر 5 قاشق غذاخوری  .  اسانس وانیل مقداری
 
ابتدا هر بسته ژله را جداگانه اماده کنید ، هر بسته را ابتدا با 3/4 لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 لیوان آب سرد مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود ( به این دلیل آب کمتری نیاز است که ژله سفت‌تر از حد معمول باشد ).
 
پس از اینکه ژله‌ها بستند از یخچال خارج کنید و به شکل مربع و یک اندازه برش بزنید ، ژله‌های خرد شده را باهم مخلوط کنید و داخل قالب ژله بریزید.
 
برای تهیه کرم ژله ، شیر و شکر را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مخلوط کنید تا وقتی که شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به آن اضافه کنید.
 
ورقه‌های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب روی آن بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید ، صبر کنید تا ورقه‌های ژلاتین نرم شوند سپس به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید ( شیر باید ولرم باشد تا با اضافه کردن ژلاتین نبرد ).
 
کرم ژله را داخل قالب و روی ژله‌های خرد شده بریزید سپس قالب را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کرم سفت شود ، پس از آماده شدن قالب را مدتی در ظرف آب داغ قرار دهید سپس داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.
 
نکته‌ها : بهتر است از ژله با رنگ‌های تیره استفاده کنید تا دسر شما جذاب‌تر باشد ، میتوانید بجای خامه از بستنی هم استفاده کنید ، ژله را با توجه به دستور روی جعبه اش اماده کنید ( فقط مقدار اب را کمتر در نظر بگیرید تا ژله سفت شود)

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر