جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
شرايط مورد نياز جهت استفاده از از پکيج ديواری فن دار:
شرايط مورد نياز جهت استفاده از از پکيج ديواری فن دار:
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 14 آبان 1395 ساعت 10:35
  • تعداد بازدید: 1384

شرايط مورد نياز جهت استفاده از از پکيج ديواری فن دار:

به همین دلیل پکیج دیواری فن دار مجهز به یک دودکش مخصوص دوجداره می‌باشد که جداره داخلی آن قطرش ۶ سانتیمتر بوده و دود دستگاه از طریق این لوله به محیط بیرون تخلیه می‌گردد و جداره خارجی آن۱۰  سانتیمتر می‌باشد و لوله ۶سانتیمتر تخلیه دود در آن قرار دارد و هوای تازه مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه از طریق این لوله وارد محفظه احتراق دستگاه می‌شود.

☄هرگز نباید جداره بیرونی دودکش پکیج دیواری فن دار را جدا نمود و از هوای محیط اطراف محل نصب دستگاه استفاده کرد.
☄لوله دودکش پکیج دیواری فن دار باید حتما به محیط آزاد بیرون از محل نصب دستگاه ارتباط داشته باشد تا دود ایجاد شده در دستگاه به محیط بیرون از منزل تخلیه گردد و همچنین هوای مورد نیاز پکیج  نیز از محیط بیرون از آپارتمان تامین گردد.

☄اگر در مواردی فاصله بین پکیج و پنجره یا دیوار خارجی بیشتر از اندازه طول لوله دودکش دوجداره موجود داخل کارتن باشد، یا نیاز به زانو باشد، باید حتما از لوله رابط و زانوی مخصوص دوجداره پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.
☄نهایت طول لوله دودکش پکیج دیواری فن دار ۴ متر افقی می‌باشد که به ازاء استفاده از هر زانو، یک متر از۴ متر طول لوله دودکش کم می‌شود.

☄بخاطر اینکه قدرت مکش و دهش فن برای۴ متر طراحی شده است در مواردی که طول دودکش کم باشد بدلیل قدرت زیاد فن هوای ورودی به محفظه احتراق پکیج بیش از حد لازم می‌شود و باعث می‌شود که دستگاه براحتی و سریع روشن نشود و برای رفع این مشکل دو حلقه فلزی که داخل کارتن دستگاه موجود می‌باشد و یکی به سایز۷۵  میلیمتر و دیگری  به سایز ۸۰ میلیمتر می‌باشد که برای  کم کردن دبی هوای ورودی به محفظه احتراق می‌توان از آنها استفاده نمود.

اگر طول لوله دودکش کمتر از یک متر باشد، باید از حلقه سایز ۸۰ میلیمتر استفاده شود و اگر بین ۱ تا ۵/۱ متر باشد، باید از حلقه سایز ۷۵ میلیمتر استفاده نمود و زمانی که طول دودکش بیشتر از ۵/۱ متر باشد، نیازی به استفاده از حلقه  کم کننده دبی نیست.

☄در محل هایی که دودکش مناسب وجود نداشته و یا دودکش موجود در ساختمان از کشش مناسبی برخوردار نباشد، باید حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده شود.

☄در صورتیکه قصد نصب پکیج را در داخل کابینت را دارید حتما توجه کنید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید درب کابینت کرکره ای یا زیر کابینت و دستگاه کاملا باز  باشد تا پکیج اکسیژن مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند!

 

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید