شنبه 1 اردیبهشت 1403، 20 April 2024

تبلیغات
کپلر سیاراتی به دور ستاره های کوتوله و سرد کشف کرد
کپلر سیاراتی به دور ستاره های کوتوله و سرد کشف کرد
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 15 آبان 1395 ساعت 09:35
  • تعداد بازدید: 1421

کپلر سیاراتی به دور ستاره های کوتوله و سرد کشف کرد

کپلر سیاراتی به دور ستاره‌های کوتوله و سرد کشف کرد

تلسکوپ فضایی کپلر ناسا که اخیرا با طرحی با عنوان K2 به روزرسانی شده به دنبال سیاره هایی است که به دور ستاره‌های کوچک‌تر از خورشید می‌چرخند.ماهواره فضایی کپلر ناسا ۲۰ سیاره جدید را که حول ستاره‌های سرد و کوچک می‌گردند را پیدا کرده است. این ستاره ای با عمر طولانی که با شاخص ستاره ای K و M شناخته می‌شوند به فراوانی در کهکشان راه شیری وجود دارند و می‌توانند میزبان سیاره‌های بیشماری باشند. پس از اینکه ماهواره کپلر به خاطر مشکل مکانیکی که در سال ۲۰۱۳ دچار آن شده بود و قادر به رصد قسمتی از آسمان که از پیش برایش تعیین شده بود نگردید، منجمان هدف دیگری را برای کپلر مشخص کردند.

این برنامه جدید که به نام K2 معرفی شد از فشار تابشی خورشید برای پایداری ماهواره در موقعیتش استفاده می‌کند. در این برنامه جدید کپلر، ۸۷ سیاره کاندید معرفی کرد که اندازه آنها بین مریخ و نپتون است. این کاندیدهای جدید را باید به ۶۶۷ کاندیدی که در برنامه قبلی کپلر پیدا شد بود، اضافه کرد. اگرچه بیشتر ستاره هایی که هدف کپلر در برنامه رصدی اولیه بود از نوع ستاره‌های شبیه خورشید بودند ولی بیشتر ستاره‌های کهکشان از نوع ستاره‌های کوچک، سرد و کم نور هستند که به دسته کوتوله‌های سرخ مربوط می‌باشند.

ویکتوریا میدوز از دانشگاه واشینگتن سیاتل ادعا می‌کند که شناخت این سیارات در شناخت کهکشان راه شیری بسیار مهم است. از سیاره‌های کاندیدی که به روش دیگری آشکار سازی شده اند، (به این سیاره‌ها سیاره‌های تایید شده در مقابل سیاره‌های کاندید می‌گویند) ۶۳ عدد از آن‌ها کوچکتر از نپتون هستند و ۵ عدد از آن‌ها در فاصله قابل سکونت ستاره مادر قرار دارند. فاصله قابل سکونت، فاصله ای است که آب به صورت مایع در سیاره می‌تواند وجود داشته باشد. منطقه قابل سکونت منظومه شمسی کمربندی است که از سیاره ناهید تا مریخ گسترده شده است...

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر