پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403، 25 April 2024

تبلیغات
کیک در تابه چدنی دوطرفه
کیک در تابه چدنی دوطرفه
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 16 آبان 1395 ساعت 12:32
  • تعداد بازدید: 1835

کیک در تابه چدنی دوطرفه

 

کیکی خوشمزه مناسب برای کسانی که فر گاز ندارند.

مواد لازم:

آرد ......................................2 پیمانه
شیر .....................................1/3 پیمانه
تخم مرغ ................................4 عدد
روغن مایع ..............................1 پیمانه
شکر .....................................1 پیمانه
پکینگ پودر.............................1 قاشق مربا خوری سرپر
وانیل .....................................کمی

 


طرز تهیه:

تخم مرغها را باشکر و وانیل خوب بزنین تا کرم شود بعد روغن و بعد شیر را اضافه کرده با قاشق هم بزنین در اخر ارد را با بکینگ پودر مخلوط کرده 3 بار الک کنین و به مخلوط اضافه کنین. مایه کیک آماده است.
یکی از شعله‌های پهن گاز را انتخاب کنید و روشن کنید و تنظیمش کنید روی کمترین حد یعنی تا جایی که امکان داره شعله گاز را کم میکنید . اول واشر دور درب تابه رو در میارید که کیک خمیر نشه و جای بیرون آمدن بخار وجود داشته باشه . برای کوکو و پنکیک و ته چین و ته دیگ هم دربیارید و گرنه خمیر میشه . هر دو طرف تابه رو چرب میکنید و میگذارید روی همون شعله کم گاز و درب تابه رو هم میبندید که کل تابه داغ بشه .
تقریبا 1 ربع تا 20 دقیقه طول میکشه که تابه کاملا داغ بشه . تو این فاصله مواد کیک و آماده و مخلوط میکنید بعد از اینکه مواد کیکم آماده شد و تابه هم کاملا داغ شد مواد کیک و میریزید توی تابه . اما دقت کنید : از مواد باید تقریبا تا نیمه تابه یا حتی کمی هم کمتر درون تابه بریزید چون باید پف کیک هم در نظر بگیری یک بار که درست کنی دستت میاد و درب تابه رو ببندید.
اصلا به شعله گاز دست نزنید همونطور حرارت خیلی خیلی ملایم باشه . دقت کنید که تا 30 دقیقه به هیچ عنوان درب تابه رو بلند نکنید . چون پف کیک میخوابه معمولا برای این کیک همیشه از زمانی که درب تابه رو میبندید بین 45 تا 50 دقیقه طول میکشه که کاملا آماده بشه . برای اینکه روی کیکتون هم کمی رنگ بگیره یا به اصطلاح کمی طلایی بشه 5 تا 7 دقیقه آخر تابه رو برگردونید تا طرف دیگه کیک هم پخته و طلایی بشه .
نکته : بهتره در آخر کمی درب تابه باز باشه و هنوز کیک یا ته دیگ یا ته چین یا کوکو روی حرارت بمونه تا کاملا بخار موجود تبخیر بشه .

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید