سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
طرز تهیه بادمجان شکم پر غذای معروف ترکیه ای
طرز تهیه بادمجان شکم پر غذای معروف ترکیه ای
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 16 آبان 1395 ساعت 16:02
  • تعداد بازدید: 2584

طرز تهیه بادمجان شکم پر غذای معروف ترکیه ای

بادمجان شکم پر : غذای معروف ترکیه ای 
بادمجان شکم پر یا امام بایلدی از غذاهای معروف ترکیه است. این غذا با سبزیجات معطری که دارد غذایی ویژه و بسیار خوش عطر و خوش طعم است. امام بایلدی علاوه بر کشور ترکیه ، از غذاهای سنتی و پرطرفدار نواحی عثمانی قدیم است. 

مواد لازم:
بادمجان 6 عدد
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
پیاز قرمز خرد شده 2 عدد متوسط
سیر ریز خرد شده 4 حبه
جعفری تازه و خرد شده 3 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای سبز خرد شده 1 عدد
گوجه خرد شده 4 عدد
پودر زیره سبز 1 قاشق چایخوری
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه


طرز تهیه:
1. فر را روشن کنید و تا دمای 230 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید و با یک قاشق روغن زیتون کف آن را چرب کنید.
2. بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بصورت راه راه بگیرید. کلاهک بادمجان‌ها را جدا نکنید. یک شکاف عرضی در بادمجان‌ها ایجاد کنید.اما مراقب باشید که بادمجان از پشت پاره نشود. کمی نمک داخل شکاف و روی بادمجان‌ها بپاشید و آن‌ها را به مدت 30 دقیقه داخل صافی قرار دهید.
3. با دستمال بادمجان‌ها را خشک کنید و آنها را داخل سینی فر قرار دهید. سینی را 20 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده است قرار دهید؛ تا زمانیکه پوست بیرونی بادمجان‌ها خشک و چروکیده شود. بادمجان‌ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.
4. در این فاصله 2 قاشق روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگی بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و چند دقیقه تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید. حدود ده دقیقه سبزیجات را تفت دهید و هرازگاهی هم بزنید تا کاملا نرم شوند. با کمی نمک و فلفل، سبزیجات را مزه دار کنید. سپس گوجه خرد شده، زیره، رب گوجه و جعفری خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. سبزیجات را به مدت 5 دقیقه بپزید و هم بزنید تا عطر زیره و سایر سبزیجات بلند شود.
5. حرارت فر را به 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید. بادمجان‌ها را داخل سینی فر بچینید بطوریکه شکافی آنها رو به بالا باشد. با قاشق از ترکیب سبزیجات داخل شکاف بادمجان‌ها بریزید. به همین ترتیب تمام بادمجان‌ها را با مواد پر کنید. باقیمانده روغن زیتون را روی بادمجان‌ها بریزید. 2 قاشق غذاخوری آب داخل سینی فر بریزید و سینی را به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را از فر خارج کنید و بصورت گرم سرو کنید.
 

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید