سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
توهين شنيع صادق زيبا كلام به زنان قشقايي
توهين شنيع صادق زيبا كلام به زنان قشقايي
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 9 آذر 1395 ساعت 11:07
  • تعداد بازدید: 2197

توهين شنيع صادق زيبا كلام به زنان قشقايي

توهین شنیع صادق زیبا کلام به زنان قشقایی
✔صادق زیباکلام در برنامه خشت خام در گفتگو با حسین دهباشی حرفی را بر زبان آورد که به غایت شنیع و اهانت آمیز بود. او با بکار بردن لفظ "کولی" برای زنان قشقایی در حقیقت توهین به دو قشر محسوب می‌شود، پست شمردن کولی‌ها و تحقیر زنان قشقایی. کولی بودن به ذات خود هیچ عیبی ندارد، کولی‌ها نیز انسان و دارای حقوق برابر با تمام ابنا بشر هستند و متفاوت بودن سبک زندگیشان به احدی مجوز پست شمردن آنان را نم یدهد اما وقتی لفظ کولی برای تحقیر یک گروه دیگر آورده می‌شود و یا عمل قیاس صورت می‌گیرد بار اهانت آمیز دارد در اینجا نیز کاملا مشخص و مبرهن است که آقای زیباکلام  با لحنی تمسخرآمیز و به قصد تحقیر این جمله را بکار می‌برد.

✔ابتدا برای ایشان متأسفم که به عنوان  استاد علوم سیاسی دانشکاه تهران چنین نگاهی به جامعه کولی‌ها دارد و آنها را حقیر می‌شمارد. از آن گذشته تأسفی عمیقتر به این دلیل که استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با چنین دبدبه و کبکبه ای حداقل اطلاعات لازم در مورد یک بخش مهم از جامعه ای که در آن در مسند استادی نشسته را نداشته و زنان قشقایی را با طبقه دیگری از جامعه اشتباه می‌گیرد.

✔آقای زیبا کلام ، از زشتی کلامتان انسان منزجر می‌شود، برخلاف نامتان زشتی کلام و سخنانتان این شبهه که سیرت و طینتان نیز چنین باشد را در انسان بوجود می‌آورد و وای به حال جامعه ما اگر که چنین باشد

✔آقای زیباکلام به جای این همه تز و ایده پردازی و حرفهای قلمبه سلمبه بهتر می‌بود ابتدا جامعه ای که قصد پیچیدن نسخه برایش دارید را خوب بشناسید، ابتدا اندک مطالعه ای بر روی طبقات مختلف جامعه مانند قشقایی داشته باشید ابتدا می‌فهمیدید قشقایی ها، لر ها، اعراب، کولی‌ها و ... کیستند و چگونه زندگی می‌کنند و دردها و حرفهایشان چیست و سپس آن تزهای رنگارنگ را می‌دادید. 

✔متاسفانه شما هنوز کمترین شناختی از اقشار  جامعه ندارید تفاوت میان جامعه قشقایی و جامعه کولی و طبقات دیگر اجتماعی ایران را نم یدانید و چنین شخص ناآگاهی صلاحیت پیچیدن نسخه برای جامعه را ندارد. 

✔شما هنوز نگاه تحقیرگرایانه و تمسخرآمیز به جامعه کولی‌ها دارید و چنین فردی صلاحیت استاد تمام بودن دانشگاه تهران را ندارد.  

✔زین پس به شما زیباکلام نخواهم گفت چرا که زشتی کلامتان قلب شیرزنان ایلم که در تمام مواردی که الگو برای جامعه هستند را به درد آورده است. 
✔زنان قشقایی یکی از زحمتکشترین  و پاکترین و سرافرازترین اقشار جامعه زنان در جهان بوده و ما به وجود تک تک آنان افتخار می‌کنیم

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید