سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
آیا ارتباط و ازدواج با جن ممکن است؟
آیا ارتباط و ازدواج با جن ممکن است؟
  • 7 سال و 3 ماه قبل - 11 دی 1395 ساعت 21:49
  • تعداد بازدید: 6075

آیا ارتباط و ازدواج با جن ممکن است؟

یکی از موجوداتی که در این جهان زندگی می کند، جن است که گاهی اتفاق می افتد که با انسان نیز رابطه برقرار می کنند.

به گزارش بازار آذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،درباره مسئله جنیان باید گفت حقیقت آن است که اجمالاً می‌دانیم جن گاهی در زندگی انسان تأثیر گذاشته و بعضی از انسان‌ها نیز در زندگی جنیان مؤثر اند.اما این موضوع به دلیل پنهان بودنش،همراه با قصه سازی‌های زیادی شده است که به بسیاری از داستان‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.

جن می‏توانند با بعضی از انسان‏ها ارتباط برقرار کنند. چنان که بعضی از آنها با انسان ارتباط برقرار می‏ کردند. در مورد انبیا و ائمه(ع) در روایت آمده است که چنین ارتباطی داشتند و گاهی نیز ارتباط جن مشرک و کافر با بعضی از انسان‌ها موجب افزایش گمراهی و طغیان آنها شدا است.خداوند متعال در سوره مبارکه جن و در آیه 6می فرماید:«و انه کان رجال من الانس یعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقاً؛ و این که مردانی از بشر به مردانی از جن پناه می‏بردند و آن‏ها سبب افزایش گمراهی و طغیان می‏ شوند».

بنابراین جن چه مؤمن و چه کافر با انسان ارتباط برقرار می‏کنند و این موضوع به صراحت در قرآن و روایات و حکایات نیز وارد شده است.

از سوی دیگر بنا بر آیات قرآن،مسلم است که جن‌ها هم مانند انسان ها، توالد و تناسل دارند، در آیه 56 سوره الرحمن در وصف حوریان بهشتی آمده است که«لم یطمثهن انس قبلهم ولا جان»حوریان بهشتی را قبل از شوهرانشان، نه آدمی و نه جن دست زده است.

این آیه به وضوح دلالت دارد بر این که جن هم آمیزش دارد و تکثیر نوع آن به وسیله مقاربت نر و ماده صورت می‌گیرد اما این که بین آن‌ها و انسان‌ها ازدواجی صورت می‌گیرد یا خیر؟

پاسخی قطعی نمی‌توان به آن داد ولی برخی از مفسران براساس آیه ۲۶ سوره الرحمن ؛ "فیهِن‌َّ قـاَصِرَات‌ُ الطَّرف‌ِ لَم یطمِثهُن‌َّ اِنس‌ٌ قَبلَهُم ولا جان‌ّ؛ در آن باغ‌های بهشتی زنانی هستند که جز به همسران خود عشق نمی‌ورزند و هیچ انس و جن پیش از این‌ها با آنان تماس نگرفته است‌. ازدواج جن با انسان را ممکن دانسته‌اند. 

ولی ما برای این نوع ازدواج به نمونه‌ای دست نیافتیم‌ تا بگوییم این ازدواج در دنیا واقع می‌شود یا نه ؟ یا این که نشان دهد که اگر جنی با انسانی ازدواج کند فرزند او جن خواهد شد یا انسان.
منابع:
الفرقان فی تفسیرالقرآن‌، ج ۲۷ ـ ۲۸، ص ۵۲، مؤسسه اعلمی‌، تفسیرکبیر، فخررازی‌، ج۱۰، ص ۳۷۴، داراحیاء الثراث العربی .

اسامی یاران شیطان و ماموریت هایشان:  https://www.bazarazerbaijaan.com/blog/details/3964/

 

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (1)

آواتار

پدرام موصلی

پنج شنبه 12 مهر 1397 - 05:13
بزرگوارسلام! شهریست درجنوب شیراز بنام قیر .. این شهر به پایتخت (پریان)ماورائی ها معروفست .. قلعه پریان که جدیدا پرگان نام نهاده اند در وسط دشت قیر واقع شده . تقریبا اکثریت هم دیده اند و هم میبینند. من جستجوگر این موجودات بودم و هرچیزی که گفته اند حقیقت دارد. ممنون

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید