جمعه 7 اردیبهشت 1403، 26 April 2024

تبلیغات
کتلت گوشت و مرغ
کتلت گوشت و مرغ
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 21 دی 1395 ساعت 14:15
  • تعداد بازدید: 2004

کتلت گوشت و مرغ

مواد لازم:
 
 گوشت قرمز چرخ کرده 200 گرم  .  گوشت مرغ چرخ کرده 300 گرم  .  قارچ 200 گرم  .  پیاز 2 عدد
برنج پخته 1 لیوان  .  کدو سبز رنده شده 1/2 لیوان  .  تخم مرغ 2 عدد  .  پودر سیر 1 قاشق چایخوری
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری  .  سس مایونز 1 قاشق غذاخوری  .  نمک و فلفل مقدار لازم
 
طرز تهیه :

گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، 2 عدد تخم مرغ ، 1 عدد پیاز رنده شده آب گرفته ، پودر سیر ، کدو سبز رنده شده آب گرفته ، سس مایونز ، آرد ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود ( پیاز و کدو سبز را ریز رنده کنید ).
 
داخل ماهیتابه چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، قارچ و پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند و آب قارچ کشیده شود ، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و برنج پخته را اضافه کنید ، نمک و فلفل بزنید و خوب مخلوط کنید.
 
مقداری از مایه کتلت بردارید و کف دست تان پهن کنید ، مقداری از مایه قارچ داخل آن بریزید و کتلت را از اطراف جمع کنید و با دست خوب شکل دهید ( برای جلوگیری از چسبیدن کتلت در زمان کار میتوانید دست تان را کمی خیس کنید ).
 
داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، کتلت ها را به نوبت در مقداری آرد بزنید و داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شوند ( استفاده از آرد برای انسجام کتلت ، جلوگیری از چسبیدن کتلت و خوشرنگ تر شدن آن پس از پخت است ).
 
پس از اینکه یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر کتلت نیز برشته و سرخ شود سپس کتلت ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود ، کتلت ها را میتوانید همراه با نان ، سالاد و … سرو کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید