سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
آموزش ساخت کانال تلگرام
آموزش ساخت کانال تلگرام
  • 6 سال و 5 ماه قبل - 20 آبان 1396 ساعت 09:01
  • تعداد بازدید: 3516

آموزش ساخت کانال تلگرام

کانال تلگرام در واقع یک مجرای اطلاع رسانی از طریق نرم افزار تلگرام است که میتواند به تعداد نامحدودی عضو داشته باشد. مدیر کانال میتواند چندین مدیر به آن اضافه کند و در صورت صلاحدید دسترسی آنها را بعنوان مدیر حذف کند.

کانال تلگرام

کانال تلگرام نقش یک خبرنامه را برای مدیر آن ایفا میکند و روش مناسبی برای ارتباط میان برندها، هنرمندان، شرکت ها و … با طرفداران آنهاست.

کلیه اعضا قابلیت مشاهده اطلاعات ارسالی از طریق کانال تلگرام را دارند و از این نظر تفاوتی میان آنها نیست ولی هیچ یک از کاربران عادی اجازه ارسال پیام را نخواهند داشت و این مسئله مهمترین تفاوت کانال و گروه در تلگرام است. در ادامه به بررسی موردی امکانات و تفاوت های کانال میپردازیم.

امکانات کانال تلگرام

  1. امکان ارسال متن، عکس، ویدئو، فایل صوتی و …
  2. امکان مدیریت کانال از طریق چند حساب کاربری گوناگون
  3. مشاهده لیست اعضا و تعداد اعضای کانال
  4. مشاهده تعداد بازدید هر مطلب ارسالی در کانال و هر جایی خارج از کانال
  5. امکان بازنشر هر مطلب توسط کاربران عضو
  6. جذب اعضای جدید از طریق آی دی یا لینک کانال
  7. قابلیت جذب نامحدود اعضا در کانال
  8. امکان افزودن ربات تلگرام بعنوان مدیر کانال
  9. قابلیت ایجاد کانال خصوصی یا عمومی

تفاوت های کانال تلگرام و گروه تلگرام

  • در کانال محدودیت اعضا وجود ندارد ولی در گروه محدودیت ۲۰۰ نفری و به تازگی ۱۰۰۰ نفری برای اعضا در نظر گرفته شده است.
  • در کانال تلگرام تنها مدیر اجازه ارسال مطلب دارد ولی در گروه هر شخصی امکان ارسال مطلب را داراست.
  • در کانال تلگرام افراد عادی اجازه مشاهده لیست اعضا و افزودن مستقیم عضو را ندارند و تنها مدیر به این بخش دسترسی دارد.
  • در گروه تلگرام مدیر اجازه حذف یک کاربر از گروه را داراست ولی در کانال امکان حذف کاربران برای مدیر کانال وجود ندارد. (این امکان در حال حاضر به کانال تلگرام نیز اضافه شده است)

حالا که با کانال تلگرام و امکانات آن آشنا شدیم میتوانیم ما هم برای خود یک کانال ایجاد کنیم، برای اینکار آموزش ساخت کانال تلگرام را نیز در این مطلب قرار داده ایم.

آموزش ساخت کانال تلگرام

کانال تلگرام جدیدترین امکان افزوده شده به این نرم افزار است و به همین دلیل هنوز دسترسی به آن برای تمام دستگاه ها فراهم نشده است. برای آنکه بتوانید در کانال های تلگرام عضو شوید و یا یک کانال جدید برای خود ایجاد کنید باید ابتدا نسخه تلگرام خود را به آخرین ورژن بروزرسانی کنید. اگر حتی پس از آپدیت همچنان گزینه های مربوط به کانال را مشاهده نکردید پیشنهاد میکنیم از نسخه desktop تلگرام بر روی کامپیوتر استفاده کنید زیرا همواره آخرین امکانات را پشتیبانی خواهد کرد.

اگر نسخه تلگرام شما قدیمی باشد به جای گزینه New Channel گزینه New Broadcast List را مشاهده خواهید کرد.

پس از ورود به حساب کاربری خود و باز کردن پنجره تلگرام در کامپیوتر در کنار باکس جستجو یک آیکون مشاهده میکنید. با کلیک بر روی آن آیکون پنجره ای برای شما باز میشود که امکان ایجاد کانال جدید و یا یک گروه جدید را برای شما فراهم میکند. برای ایجاد کانال تلگرام گزینه دوم را مطابق تصویر کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال در تلگرام

 

با انتخاب گزینه New Channel و فشردن دکمه Next مطابق تصویر بعدی پنجره ای برای انتخاب نام، توضیحات و تصویر پروفایل کانال باز میگردد، توجه کنید که تمامی اطلاعات این بخش را میتوانید در آینده نیز به راحتی ویرایش کنید.

ویرایش اطلاعات کانال تلگرام

پس از تکمیل اطلاعات دکمه Create را فشار دهید تا به مرحله بعد منتقل شوید، در اینجا از شما پرسیده میشود که آیا این کانال یک کانال خصوصی است یا عمومی؟ کانال های عمومی برای همه قابل جستجو و عضویت هستند ولی کانال های خصوصی تنها برای کسانی لینک ورود به آن را دارند قابل مشاهده است.

در نتیجه اگر ساخت کانال تلگرام عمومی را انتخاب کنید قادر خواهید بود مطابق تصویر زیر یک آدرس یا همان آی دی نیز برای آن تعیین کنید (اگر قبلا استفاده نشده باشد پیام سبز رنگ نمایش داده میشود)؛ در غیر اینصورت و با انتخاب کانال خصوصی یک لینک توسط تلگرام تولید میشود که عملا مسیر دسترسی مخاطبان شما به کانال تلگرام ایجاد شده خواهد بود.

آموزش ساخت کانال تلگرام

آموزش ساخت کانال تلگرام

تا همین جا کانال شما در تلگرام ایجاد شده است، در ادامه میتوانید از لیست دوستان خود تا ۲۰۰ نفر را به این کانال دعوت نمایید و بدون پرسش از آنها به کانال شما اضافه خواهند شد، البته تمامی کاربران اجازه دارند هر زمان که خواستند کانال شما را ترک کنند. برای اضافه کردن هر فرد تنها کافیست بر روی نام او کلیک کنید تا به لیست مهمانان اضافه گردد.

دعوت دوستان به کانال تلگرام

با فشردن دکمه Invite آخرین مرحله نیز به پایان رسیده و کانال شما علاوه بر ایجاد، به لیست دوستان شما افزوده خواهد شد، هر مطلبی که شما به کانال خود ارسال کنید به تمامی اعضای کانال ارسال خواهد شد. با کلیک بر روی نام کانال خود و علاومت فلش در کنار آن میتوانید به بخش تنظیمات کانال وارد شوید که مطابق تصویر زیر خواهد بود.

کانال تلگرام

در این صفحه ۶ بخش بسیار مهم وجود دارد که هریک را در ساخت کانال تلگرام مورد استفاده شما می باشند، توضیحات آنها به شرح زیر است:

  1. گزینه edit به شما امکان میدهد نام و توضیحات کانال خود را ویرایش کنید.
  2. لینک موجود در این بخش لینک دسترسی کاربران به کانال شما و عملا بخش انتهایی آن آی دی کانال شما در جستجو است.
  3. در بخش سوم لیستی از اعضای کانال تلگرام خود و تعداد آنها مشاهده میکنید، با کلیک بر روی آن شما میتوانید هرکسی که میخواهید را از لیست اعضای کانال خارج کنید.
  4. در بخش چهارم لیست مدیران کانال را مشاهده خواهید کرد و میتوانید از لیست دوستان خود افرادی را بعنوان مدیر کانال تلگرام انتخاب کنید و یا دسترسی مدیران را از این بخش حذف کنید. همچنین شما میتوانید با جستجوی آی دی ربات های خود آنها را بعنوان مدیر کانال برگزینید.
  5. بخش شماره پنج برای تغییر یا ویرایش تصویر پروفایل کانال تلگرام شما استفاده میشود.
  6. بخش ششم به شما امکان میدهد که این کانال را برای همیشه حذف کنید.

راه اندازی و ساخت یک کانال تلگرام بسیار ساده بوده و در زمان کوتاهی انجام میشود ولی نگهداری، بروزرسانی و جذب مخاطب امری زمانبر و دشوار است، قبل از ایجاد یک کانال جدید به محتوای ارائه شده در آن و مخاطبین مورد نظر خود فکر کنید. توجه داشته باشید که بهترین راه برای معرفی کانال شما ارائه مطالب مفید و جذاب است زیرا با انتشار این مطالب توسط کاربران نام و آدرس شما نیز با آن منتشر شده و در دسترس دیگران قرار خواهد گرفت.

توسط: مدیر

منبع: آکادمی بهترین ایده

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر