جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
وزارت ارشاد ایران از مذاکره برای پخش صدای شجریان از رادیو و تلویزیون خبر داد
وزارت ارشاد ایران از مذاکره برای پخش صدای شجریان از رادیو و تلویزیون خبر داد
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 22 آبان 1395 ساعت 14:03
  • تعداد بازدید: 1449

وزارت ارشاد ایران از مذاکره برای پخش صدای شجریان از رادیو و تلویزیون خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار آذربایجان ،آقای طالبی درباره پخش صدای آقای شجریان، از پرآوازه‌‌ترین و شاخص‌‌ترین چهره‌های آواز و موسیقی سنتی، از رادیو و تلویزیون دولتی ایران اشاره کرد که سیاستگذار این رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و افزود: «مذاکراتی در سطوح مختلف در جریان است و پیگیری‌‌هایی از سوی هنرمندان و وزارت ارشاد در این ‌باره صورت گرفته است».

با این حال، این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افراد دیگری مسئول سیاست‌های «رسانه ملی» هستند و «هر چه صلاح و صحیح بدانند، عمل می‌کنند»، افزود: «انتظار جامعه، امر دیگری است که امیدواریم به آن توجه بیشتری شود».

محمدرضا شجریان پس از موضع‌گیری‌ هایش درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که به اعتراضات گسترده‌ای در ایران انجامید، برای انتشار کارهایش با مشکلاتی مواجه شد.

مسئولان رادیو و تلویزیون دولتی ایران، پس از آن، جلوی پخش دعای مشهور «ربنا» را که سال‌ها با صدای آقای شجریان پخش می‌شد، گرفتند.

پیشتر و به دنبال بازگشت محمدرضا شجریان به ایران بعد از گذراندن دوره پنج ماهه درمان بیماری‌ سرطان در آمریکا، آلبوم «طریق عشق» او در روزهای نخست مهرماه امسال طی مراسمی در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

این آلبوم با همکاری گروه «عارف» و با اشعاری از حافظ و مولانا تهیه و در سال ۱۹۸۹ در اروپا، اجرای صحنه‌ای شده بود. آهنگسازی و تنظیم آن نیز بر عهده پرویز مشکاتیان بوده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این موضوع گفت که دفتر موسیقی این وزارتخانه «چند ماه پیش مجوز آلبوم "طریق عشق" با صدای استاد شجریان را صادر کرد که تاکنون از پرفروش‌ترین آلبوم‌ها در کشور بوده است».

فرزاد طالبی در مورد وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان گفت که وی «روند رو بهبودی را طی می‌کند».

علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۲۷ شهریور گفته بود: «در پی بازگشت محمدرضا شجریان به ایران، درمان استاد آواز در خانه‌اش ادامه خواهد داشت».

به گفته او، «با کمک وزیر بهداشت تجهیزات پزشکی در خانه ایشان تعبیه شد تا در آنجا تحت درمان باشند».

✔دعوت از همایون شجریان برای اجرای آثار پدرش

از سوی دیگر، فریدون شهبازیان، رهبر ارکستر ملی، روز پنجشنبه از برگزاری تازه‌ترین کنسرت این ارکستر با اجرای آثار قدیمی محمدرضا شجریان و به خوانندگی همایون شجریان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار آذربایجان، آقای شهبازیان با اشاره به اینکه شاخص‌‌ترین آثارش در سال‌های گذشته با محمدرضا شجریان بوده است، ابراز تاسف کرد که او به دلیل بیماری حضور ندارد و قادر به اجرای برنامه نیست.

رهبر ارکستر ملی اشاره کرد که تصمیم گرفته است در تازه‌ترین اجرای ارکستر ملی که اختصاص به اجرای آثار او با محمدرضا شجریان دارد، از همایون شجریان، خواننده و فرزند آقای شجریان، دعوت کند تا در قالب کنسرت ملی، آثار پدرش را اجرا کند.

به گفته فریدون شهبازیان، در این صورت، این نخستین اجرای ارکستر ملی در دوره مدیریتش با آثار محمدرضا شجریان و صدای همایون شجریان خواهد بود.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر