جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
فواید فوق العاده کشمش
فواید فوق العاده کشمش
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 30 مهر 1395 ساعت 15:30
  • تعداد بازدید: 1672

فواید فوق العاده کشمش

  خواص کشمش ( انگور خشک شده )

1. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

2. کاهش گرفتگی عضلانی

3. جلوگیری از پوکی استخوان

4. تقویت قوای جنسی

5. از بین رفتن آب اضافی بدن

6.  منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می‌باشد

7. برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می‌باشد

8. منبع و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B

9. مقدار زیادی آهن دارد

10. منبع خوب فیبر غذایی

11. جلوگیری از سرطان

12 .باعث کاهش بیماری قلبی می‌گردد

13. کاهش استرس می‌گردد

14. درمان بی نظمی معده و یبوست

15. سلامتی چشم

16. تقویت اعصاب

17. سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند

18. کاهش عصبانیت

19. دهان را خوشبو می‌کند

 انواع کشمش

کشمش سبز قلمی

برای تهیه کشمش سبز از امولسیون سرد استفاده می‌شود. که مخلوطی از درصدهای معین کربنات پتاسیم و روغن کشمش (روغن استرالیایی) می‌باشد. مقدار یک لیتر روغن با ۲٫۵ کیلوگرم کربنات پتاسیم در ۱۰۰ لیتر آب مخلوط می‌نمایند. انگور را بعد از برداشت تمیز کرده و درون محلول فرو می‌برند (مدت۲۰تا ۳۰ ثانیه بسته به نوع انگور) و سپس آنه را روی رشته‌های سیم مفتولی داخل بارگاه بهداشتی آویزان می‌نمایند تا خشک شود. به این روش کشمش سبز تولید می‌شود و چنانچه بخواهیم می‌توان از گاز گوگرد برای تهیه کشمش دودی استفاده نمود. در این روش پودر گوگرد را داخل سینی کوچکی ریخته و آن را آتش می‌زنند. برای همگن شدن پخش گوگرد دریچه‌هایی در بارگاه تعبیه شده که با باز و بسته نمودن تدریجی آن جریان هوا در داخل بارگاه برقرار می‌شود.

کشمش زرد (دودی)

تمام مراحل تهیه این نوع کشمش مثل کشمش سبز قلمی است که در این روش از گاز گوگرد برای تهیه کشمش دودی استفاده می‌نمایند. به این ترتیب که پودر گوگرد را داخل سینی کوچکی ریخته و آن را آتش می‌زنند. برای همگن شدن پخش گوگرد دریچه‌هایی در بارگاه تعبیه شده که با باز و بسته نمودن تدریجی آن جریان هوا در داخل بارگاه برقرار می‌شود

کشمش تیفی

برای تهیه کشمش تیفی از ارقام مختلف انگور از جمله رقم سبزه مال، رزقی و۰۰۰۰استفاده می‌شود کشمش تیفی همچون کشمش آفتابی در محلول تیز آب فرو می‌برندو تنها تفاوت آن با کشمش آفتابی این است که به جای پهن کردن در آفتاب آن را در سایه و روی بند خشک می‌کنند.

کشمش آفتابی

برای تهیه این نوع کشمش از رقم پیکانی و رسمی استفاده می‌گردد برای این منظور انگور را پس از برداشت در محلول تیز آب فرو برده و سپس آنرا در محلی تمیز و در معرض تابش نور مستقیم نور خورشید پهن می‌کنند.

کشمش مویز

برای تهیه مویزر بیشتر از رقم رزقی استفاده می‌شود. برای این منظور انگور را پس از برداشت در محلی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی پهن کرده و پس از خشک شدن انرا جمع‌آوری کرده و در سبدهای بزرگ نگهداری می‌نمایند.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر