جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
میـگو_پلـــو
میـگو_پلـــو
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 1 آذر 1395 ساعت 21:13
  • تعداد بازدید: 1658

میـگو_پلـــو

مواد لازم:

برنج : سه پیمانه

سبزی گشنیز و شنبلیه : نیم کیلو

میگو : ۲۵۰ گرم

پیاز : دو عدد

سیر : یک بوته متوسط

ادویه : به مقدار لازم

برای این غذا بهتر است از فلفل سیاه ، نمک، زردچوبه و ادویه کاری استفاده نمایید.

طرز تهیه میگو پلو :

برای شروع تهیه میگو پلو ابتدا برنج را با آب و نمک بگذارید خیس بخورد. سپس برای طعم دار کردن میگو ها، در یک ظرف آب بریزید و یک پیاز داخل آن خرد نمایید و بعد مقداری زردچوبه، ادویه کاری و فلفل سیاه به آن اضافه نمایید و بعد از اینکه جوش آمد، میگو‌ها را به آن اضافه نمایید. و بعد از ۲ یا ۳ دقیقه میگو‌ها را خارج نموده و آبکش نمایید. در طرز تهیه میگوبا این روش بهتر است میگو بیش از دو یا سه دقیقه در آب جوش نماند تا سفت نشود.


بعد از طعم دار کردن میگوها، به سراغ سبزی‌ها را رفته و آنها را خرد میکنیم. توجه داشته باشید که بهتر است نسبت شنبلیه به گشنیز کمتر باشد. بعد از خرد کردن سبزی ها، آنها را با مقدار کمی روغن مایع تقت دهید و بعد از تفت خوردن آنها را کنار بگذارید.

در این مرحله پیازها را خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید و زمانی که طلایی شد، سیر‌های خرد شده را به آن اضافه نمایید و کمی تفت دهید. فقط توجه داشته باشید که سیر نباید خیلی سرخ شود تا طعم تلخ به غذا ندهد

در این مرحله از تهیه میگو پلو، میگوهای طعم دار را به مخلوط پیاز و سیر اضافه میکنیم تا چند دقیقه سرخ شود و ادویه‌ها را نیز به آن اضافه می‌نماییم. بهتر است از فلفل بیشتری استفاده نمایید تا طعم غذای شما عالی شود.


حالا سبزی‌ها را که از قبل آماده نموده اید به مواد اضافه نمایید. با این روش بوی بد میگو از بین می‌رود و غذایی خوش طعم و عالی دارید.

مواد اصلی غذا را آماده نمودیم. بعد از آبکش کردن پلو، مواد را لابه لای برنج‌ها بریزید و مخلوط نمایید. بهتر است برنج را کمی زنده‌تر آبکش نمایید تا نتیجه بهتری داشته باشید. میگو پلوی ما بعد از دم کشیدن آماده سرو است.

 

خاصیت‌های میگو و فواید پخت میگو پلو :

میگو از آبزیان است و حاوی مقدار بالایی فسفر می‌باشد که برای تقویت حافظه خصوصا در کودکان بسیار مفید است.

علاوه بر میزان بالای فسفر، میگو مقادیر زیادی کلسیم دارد که تامین آن برای بدن ضروری است.

میگو دستگاه دفاعی بدن را تقویت می‌کند و مقاوت بالایی در مقابل اغلب بیماری‌ها ایجاد می‌نماید.

میگو پلو به دلیل داشتن مقادیر زیادی میگو تمامی خواص میگو را دارد و در صورتی که کودک شما تمایلی به خوردن میگو ندارد با پختن این غذای خوشمزه می‌توانید او را به خوردن ترغیب نمایید. این غذا به این دلیل که به صورت مخلوط تهیه شده است حتی در صورتی که خود میگو خورده نشود، باز هم دیگر مواد آن خاصیت لازم را دارند.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر