پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
طرز تهیه تارتلت سیب سوئدی
طرز تهیه تارتلت سیب سوئدی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 16 آبان 1395 ساعت 16:20
  • تعداد بازدید: 2084

طرز تهیه تارتلت سیب سوئدی

دسری فوق العاده
تارتلت سیب سوئدی دسری فوق العاده که در واقع ترکیبی از سیب و دارچین آن را برای شما آورده ایم. امیدواریم از خوردن آن لذت ببرید.

مواد مورد نیاز:
🖍آرد 130 گرم
🖍بیکینگ‌پودر یک‌چهارم قاشق چایخوری
🖍کره 60 گرم
🖍پودر قند 60 گرم
🖍تخم‌مرغ 1 عدد
🖍پوره سیب یک و یک‌دوم پیمانه
🖍بادام برشته و خردکرده 3 قاشق سوپخوری
🖍پودرقند و دارچین برای تزئین به میزان لازم
✨مواد لازم برای تهیه پوره سیب:
🖍سیب پوست گرفته 650 گرم
🖍آب 2 تا 3 قاشق سوپخوری
🖍پودر شکر 3 قاشق سوپخوری
🖍دارچین 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه تارتلت 
1. آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط و الک کنید. آن‌گاه کره، پودر قند و تخم‌مرغ را در کاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس مخلوط به دست آمده را به آرد بیفزائید و هم بزنید تا خمیر لطیفی حاصل شود.
2. خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و به مدت یک ساعت در یخچال نگه دارید. فر(تاون) را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. اکنون خمیر را به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز کنید و با برشگری به اندازه قطر قالب کیک یزدی، دایره‌هائی از آن ببرید و داخل قالب‌ها پهن کنید.
3. حالا پوره سیب و بادام را با هم مخلوط نمائید و داخل قالب‌ها بریزید. سپس روی آن‌ها را هم با خمیر بپوشانید و خوب بفشارید تا هر دو خمیر کاملاً به هم بچسبند. اینک قالب‌ها را در سینی بچینید و به مدت 30 – 35 دقیقه در فر(تاون) بگذارید تا تارتلت‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند.
4. بعد صبر کنید تا تارتلت‌ها روی پنجره سیمی خنک شوند. حالا آن‌ها را از قالب درآورید و با پودرقند و دارچین تزئین نمائید و در ظرف زیبائی بچینید.
روش تهیه پوره سیب:
سیب‌ها را خرد کنید و با 2 تا 3 قاشق آب بپزید. بعد صبر کنید تا خنک شود. اکنون آن را پوره کنید و با پودر شکر و دارچین مخلوط سازید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید