جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
ساخت بزرگترین جاروبرقی جهان برای تمیز کردن آلاینده‌های هوا
 ساخت بزرگترین جاروبرقی جهان برای تمیز کردن آلاینده‌های هوا
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 2 آذر 1395 ساعت 10:10
  • تعداد بازدید: 1713

ساخت بزرگترین جاروبرقی جهان برای تمیز کردن آلاینده‌های هوا

از زمانی که کارخانه‌ها و اتومبیل‌ها گام اصلی برای آلوده کردن هوا را برداشتند حدود 100 سال می‌گذرد و این روزها کمتر نقطه‌ای روی زمین پیدا می‌شود که عاری از هرگونه آلاینده‌ها باشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آخرین گزارش خود اعلام کرد ذرات موجود در هوا مخرب‌ترین عامل برای سلامت انسان محسوب می‌شوند و هم‌اکنون یک شرکت هلندی راهکار جدیدی ارایه کرده است که این مشکل را تا اندازه زیادی حل می‌کند.
این شرکت نوآور در اصل یک جاروبرقی بزرگ ساخته است که اندازه آن با اندازه 32 استخر شنا در مسابقات المپیک برابری می‌کند و قادر است تمام ذرات موجود در هوا را به داخل خود بکشد و همه آلاینده‌های سمی موجود در هوا را جذب کند.

از آنجایی که تولید گازهای گلخانه‌ای باعث تخریب لایه اوزون شده است، این جاروبرقی بزرگ مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفته است تا به صورت رسمی استفاده شود و هوا را تمیز کند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، مرگ بیش از 3 میلیون نوزاد پیش از تولد در سال 2012 میلادی در نتیجه آلودگی بیش از اندازه هوا بود و هم‌اکنون 92 درصد مردم جهان در مراکزی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا وجود دارد و ذرات معلق سلامت آنها را تهدید می‌کند.

 

توسط: صبا

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید