پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
سیر و بروکلی بخورید سرما نخورید
سیر و بروکلی بخورید سرما نخورید
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 2 آذر 1395 ساعت 14:51
  • تعداد بازدید: 1743

سیر و بروکلی بخورید سرما نخورید

سیر

قرن‌هاست که سیر جایگاه خود را در هر مطبخ و آشپزخانه‌ای تثبیت کرده است.

اما این ماده‌ی غذایی علاوه بر طعم دادن به غذاها ارزش دارویی هم دارد. حالا که هوا سرد شده است مصرف آن را شروع کنید تا سرما نخورید.
 
نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف سیر از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و حتی دوره‌ی سرماخوردگی را نیز کاهش می‌دهد.
 
سیر حاوی ترکیباتی به نام «آلیسین» است که باکتری‌ها را ناکار می‌کند. در واقع سیر ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این ماده‌ی غذایی به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های سفید و آنتی‌کورهای بیشتری تولید کند که با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله می‌کنند.
مصرف سیر به همراه ادویه‌های دیگری مانند فلفل، خردل و همچنین ترب سرماخوردگی را از شما دور می‌کند. علاوه بر این‌ها سیر سرشار از ترکیبات گوگردی، ید، سیلیس و غیره می‌باشد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی فوق‌العاده‌ای دارند.

این ماده‌ی غذایی همچنین باعث کاهش فشار خون می‌شود. به خاطر اینکه آلیسین باعث تحریک جریان خون می‌شود. علاوه بر این  سیر یک محرک جنسی طبیعی نیز محسوب می‌شود. اگر به خاطر بوی بد آن و یا به هر دلیل دیگری از خوردن آن اجتناب می‌کنید بهتر است از مکمل‌های غذایی حاوی سیر استفاده کنید.

 بروکلی

نتایج پژوهش‌ها آمریکایی نشان می‌دهد که بروکلی نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. قدرت سیستم ایمنی بدن با افزایش سن کمتر می‌شود اما ترکیبات گوگردی بروکلی خواص احیاکنندگی دارد.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات گوگردی بروکلی روی ژن‌ها و آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در سلول‌های سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد. برای همین هم اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

اگر می‌خواهید زمستان امسال را بدون سرماخوردگی بگذرانید حتما سیر و بروکلی را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و سرماخوردگی سراغتان نیاید.

 

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر