پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
سیگارهای الکترونیکی
سیگارهای الکترونیکی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 4 آذر 1395 ساعت 10:09
  • تعداد بازدید: 2170

سیگارهای الکترونیکی

به گزارش بازار آذربایجان، دانشمندان اذعان می‌دارند در مایعات معطر استفاده شده در سیگار الکترونیکی که به بخار و دود تبدیل می‌شوند، مواد شیمیایی خطرناکی وجود دارد.

یافته‌ها آشکار ساخته است که میزان آلدئیدهای تولیدشده از طریق مایعات معطر سیگار الکترونیکی فراتر از حد مجاز بوده و فرد را در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می‌دهد.

آلدئیدهای سمی نظیر فرمآلدئید از طریق تجزیه شیمیایی مایع الکترونیکی معطر ناشی از فرایند گرمایش سریع دستگاه ایجاد می‌شوند.

محققان از سیستم نمونه برداری کنترل شده برای شبیه سازی شرایط متداول ایجاد دود و بخار استفاده کردند. دودهای مشابه با بخارات تولیدشده از سیگارهای الکترونیکی هر ۴۰ ثانیه به میزان۴۰-ml و با فاصله استراحت ۳۰ ثانیه تولید شدند.

محققان پنج مایع الکتریکی معطر و دو مایع الکتریکی بدون بو را امتحان کردند.

به گفته تیم تحقیق، «یک پُف از هریک از مایعات الکتریکی معطر که ما آزمایش کردیم، فرد سیگاری را به طور ناخواسته در معرض میزان خطرناک این آلدئیدها قرار می‌دهد که اکثرا ناشی از تجزیه گرمایی ترکیبات معطر هستند.»

محققان در مطالعه سال ۲۰۱۴ هم دریافته بودند که استفاده از سیگار الکترونیکی دارای تاثیرات کوتاه مدت مشابهی بر ریه‌ها همانند کشیدن سیگارهای متدوال تنباکویی است.

 

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید