جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
سوفله_توت_فرنگی
سوفله_توت_فرنگی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 11 آذر 1395 ساعت 22:50
  • تعداد بازدید: 1774

سوفله_توت_فرنگی


مواد لازم:


۵ عدد سفیده تخم مرغ

کره یا مارگارین
شکر
دو پیمانه توت فرنگی خرد شده

¼ پیمانه شکر
۴ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

نصف پیمانه شکر
شیره توت فرنگی یا شکلات مایع


طرز تهیه:


۱. سفیده‌های تخم مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای خانه قرار دهید تا بماند. با کمک کره یا مارگارین قالب‌های سوفله یا فنجان‌ها را چرب کنید. شکر بپاشید و قالب را تکان دهید تا دانه‌های شکر به همه دیواره آن بچسبند. قالب‌ها را روی سینی فر بچینید و کنار بگذارید.

۲. در همین فاصله، در یک کاسه متوسط توت فرنگی‌ها و ¼ پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید. ۱۵ دقیقه آن را کنار بگذارید تا توت فرنگی‌ها آب بیندازند. در غذاساز یا مخلوط کن، توت فرنگی و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید. تا زمانی هم بزنید که نرم و یکدست شود.

۳. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید. در یک کاسه بزرگ سفیده‌های تخم مرغ را هم بزنید تا پفکی و سفید شوند. به آرامی نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
۴. با کمک کاردک، سفیده‌های پف کرده تخم مرغ را داخل کاسه بریزید. مخلوط توت فرنگی را به آن اضافه کنید. خیلی آرام آنها رابا هم مخلوط کنید تا پف سفیده نخوابد. مایع به دست آمده را داخل قالب‌های سوفله بریزید.
۵. به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه آنها را داخل فر بپزید. برای اطمینان از اینکه کامل پخته است چنگالی در مرکز سوفله بزنید اگر نچسبید، یعنی پخته است.
۶. با شیره توت فرنگی یا شکلات مایع آن را سرو کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید