پنج شنبه 30 فروردین 1403، 18 April 2024

تبلیغات
غرفه فرهنگی ایران در موزه میراث ملی پاکستان افتتاح شد
غرفه فرهنگی ایران در موزه میراث ملی پاکستان افتتاح شد
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 12 آذر 1395 ساعت 21:41
  • تعداد بازدید: 1826

غرفه فرهنگی ایران در موزه میراث ملی پاکستان افتتاح شد

به گزارش بازار آذربایجان، در این مراسم که عصر جمعه در موزه میراث ملی پاکستان برگزار شد، 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، 'شهاب الدین دارایی' رایزن فرهنگی کشورمان، خانم 'فوزیه سعید' رئیس موزه میراث ملی پاکستان، 'ظهور احمد' معاون وزیر اطلاع رسانی و میراث ملی این کشور، جمعی از اصحاب رسانه و تعداد کثیری از پاکستانی‌های علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی حضور یافتند.
همچنین حضور و همراهی ایرانیان مقیم پاکستان در این مراسم، باعث شد تا این برنامه فرهنگی در فضایی مملو از شور و نشاط و با شکوه برگزار شود.
مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به سرمایه مشترک و غنی تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و پاکستان، گفت: این تاریخ و تمدن باعث شده تا خوشید فرهنگ و تمدن در جهان، از مشرق زمین طلوع کند.
هنردوست گفت: روابط دوستانه و برادرانه ایران و پاکستان ریشه در ارزش‌های مشترک فرهنگی، تاریخی و دینی دارد و برغم برخی تلاش‌ها برای خدشه دار کردن این روابط برادرانه، پیوند دو ملت و دو دولت ایران پاکستان ریشه‌های عمیق در ارزش‌ها و مشترکات فراوان دارد و به پیوندی ناگسستنی و خدشه ناپذیر تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: ایران و پاکستان به عنوان دو عضو مهم و قدرتمند جهان اسلام، از یکدیگر جدایی ناپذیرند و فعالیت‌ها و همکاری‌های فرهنگی این دو کشور همسایه و برادر، از مهم‌ترین عوامل ثبات و استحکام هرچه بیشتر روابط است و این روابط دوستانه را در برابر هر توطئه ای مصون و مقاوم ساخته است.
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به صنعت فیلم به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای گسترش همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور، گفت: بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی داری محتوای قوی و ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی متناسب با جامعه و فرهنگ دینی و اسلامی هستند و می‌توانند به ویژه برای جوامع اسلامی که اهمیت و ارزش زیادی به اصول اخلاقی، دینی و ارزش‌های خانوادگی قائل هستند، مناسب باشند.
وی گفت: ایران و پاکستان می‌توانند با گسترش همکاری‌ها در حوزه فیلم، ضمن تقویت مناسبات دو کشور، مانع از ورود فیلم هایی شوند که چندان با فرهنگ و ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم این کشورها، سازگای ندارد.
شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان نیز در سخنانی، با اشاره به بازسازی و افتتاح مجدد غرفه و نمایشگاه دائمی فرهنگی ایران در موزه میراث ملی پاکستان گفت: بازسازی و افتتاح دوباره غرفه جدید ایران، علاوه بر اینکه موجب ارتقای جایگاه موزه میراث ملی پاکستان خواهد شد، همچنین گامی در مسیر حفظ میراث فرهنگی، تاریخی و تمدنی ارزشمند ایرانی و اسلامی است؛ تمدنی که در واقع بیانگر تمدن بزرگ و درخشان اسلامی است.
وی گفت که غرفه جدید ایران، با طراحی زیبا و با ترکیبی زیبا از رنگ و نور و نمایش آثار هنری زیبا، بازدید کنندگان را با گوشه ای از هنر و تمدن ایران ما قبل از اسلام و ایران بعد از اسلام و نیز هنر و تمدن ایران در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید