سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
نبش قبر سه خون آشام در لهستان 
نبش قبر سه خون آشام در لهستان 
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 28 آذر 1395 ساعت 13:05
  • تعداد بازدید: 2188

نبش قبر سه خون آشام در لهستان 

بازار آذربایجان : این اجساد متعلق به یک زن و 2 مرد هستند. بدن آنها پس از مرگ به شدت آسیب دیده است. به طوری که سر آنها از بدن جدا شده و مهره‌های ستون فقرات آنها از چند نقطه سوراخ شده است. به نظر می‌رسد مردم قصد داشته اند این اجساد را به زمین میخکوب کنند.
به عقیده باستان شناسان، این زن در هنگام حیات گوژپشت بوده و به نظر می‌رسد که این موضوع چنان ترس را دل مردم راه داده بود که آنها می‌ترسیدند که مبادا وی از گور برخاسته شود. برای همین هم زانوان این زن را شکسته و او را از سر دفن کردند.
یکی از دو مرد هم به نظر می‌رسد در زمان حیات از بیماری قوز کمر رنج می‌برده است. او بدون سر و اندام تناسلی به خاک سپرده شد. سر سومین قربانی نیز در میان 2 سنگ، محکم فشرده شده است. چنین روش هایی در زمان قدیم اغلب برای دفن کسانی که به خون آشام معروف بودند استفاده می‌شد. هر 3 قبر در گوشه قبرستان روستای گوژیتسه و بر خلاف جهت دیگر قبر‌ها قرار داشتند. قبر انسان‌های عادی در این قبرستان از شرق به غرب امتداد دارند.
به عقیده باستان شناسان، اغلب دیگر اجساد این قبرستان با تنهایت دقت (دستان کنار بدن) و یا (دستان بر روی سینه) به خاک سپرده شده اند. جالب است بدانید که به گفته "لسلی گریگوریچکا" از دانشگاه "آلاباما جنوبی"، اغلب افرادی که به عنوان خون آشام کشته می‌شدند، در حقیقت قربانیان بیماری وبا بوده اند. مردم آن زمان عقیده داشتند که قربانیان این بیماری می‌توانند پس از مرگ دوباره از گور برخاسته شده و به خون آشام تبدیل شوند.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید