جمعه 7 اردیبهشت 1403، 26 April 2024

تبلیغات
ژیـــگو فرانسوی
ژیـــگو فرانسوی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 19 آذر 1395 ساعت 20:10
  • تعداد بازدید: 1965

ژیـــگو فرانسوی

مواد لازم:

گوشت ران گوسفند یا گوساله 1 عدد 
سیر 10 حبه 
سیب زمینی 3 عدد
پیاز 2 عدد  

 رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری  .  ترخون و نمک و فلفل مقدار لازم
 

 روش اول برای پخت ژیگو👇


استخوان ران را خارج کنید و چربی‌های اضافی روی گوشت را با چاقو جدا کنید و دور بیندازید سپس داخل گوشت را با چاقو سوراخ هایی ایجاد کنید و داخل هر کدام 1 عدد سیر و مقداری ترخون وارد نمایید.
  داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس گوشت را در روغن داغ تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ؛ پیاز خلالی خرد شده ، رب گوجه فرنگی و 4 لیوان آب را به گوشت اضافه نمایید و حرارت را کم کنید تا ژیگو بپزد و آب غذا تمام شود ( در پایان پخت نمک و فلفل اضافه کنید ).
 
پس از پخت ژیگو را به صورت رولتی برش بزنید و سس باقی مانده را روی گوشت بریزید و سرو کنید ( میتوانید سیب زمینی را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید و با مقداری سیر خرد شده سرخ کنید و دور ژیگو بچینید ).
 

 روش دوم 👇


برای تهیه ژیگو در فر ابتدا فر را با دمای 160درجه سانتیگراد روشن کنید ؛ سیب زمینی‌ها را به صورت مکعب‌های درشت خرد کنید ، ته سینی فر را چرب کنید و سیب زمینی و چند سیر با پوست را داخل سییی بریزید و پخش کنید سپس گوشت را روی سیب زمینی‌ها قرار دهید.
 
روی گوشت را با کره یا روغن مایع خوب چرب کنید و نمک و فلفل بپاشید سپس 2 لیوان آب اضافه کنید و به مدت 2 – 3 ساعت داخل فر قرار دهید تا گوشت بپزد ( برای تست گوشت چاقویی را داخل گوشت فرو ببرید و اگر پس از بیرون کشیدن خون دیدید یعنی گوشت نپخته است ).
 
پس از پخت سیب زمینی‌های کباب شده را داخل ظرف بریزید ، ژیگو را با چاقو به صورت رولت‌های باریکی برش بزنید و روی سیب زمینی‌ها قرار دهید و در انتها عصاره ای را که ته سینی باقی مانده است روی گوشت بریزیدو سرو کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید