جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
چگونه برای سفر وام بگیریم؟
چگونه برای سفر وام بگیریم؟
  • 7 سال و 3 ماه قبل - 11 بهمن 1395 ساعت 22:02
  • تعداد بازدید: 2106

چگونه برای سفر وام بگیریم؟

 به گزارش بازار اذربایجان - گردشگری و مسافرت از آن صنایعی است که حتی در رکود اقتصادی دنیا هم از رونق نیفتاد. هرقدر هم که سیاست‌ها و اقدامات دولت‌ها برای فراهم کردن امکانات برای گردشگران داخلی ناکافی بوده و تلاششان برای جذب گردشگران خارجی کم‌رمق برعکس آن مردم ایران برای رفتن به مسافرت علاقه و اشتیاق خیلی زیادی دارند و برای این کار هم از هیچ فرصتی صرف‌نظر نمی‌شود. کافی است یک تعطیلی رسمی‌ای در تقویم به روز چهارشنبه یا شنبه بخورد که موج مسافرت را به‌خصوص از تهران به شمال را شاهد باشیم.

سفر رفتن خیلی خوب است اما هزینهٔ آن هم کم نیست و اگر قرار باشید مسافرتتان بیشتر از دو سه روز باشد و هزینهٔ هتل و بلیت هواپیما و سایر هزینه‌ها می‌تواند نهایتاً منصرفتان کند. اگر دلتان برای یک مسافرت اساسی لک زده است و فعلاً هم موجودی شما به‌اندازه کافی نیست، می‌توانید به راه دیگری هم برای تأمین هزینه‌ها فکر کنید. یکی دو بانک در کشور هستند که حاضرند برای تأمین هزینه‌های سفر به شما وام بدهند.

رده این بار به بررسی بانک‌هایی پرداخته است که وام مسافرت پرداخت می‌کنند. بنابراین اگر قصد رفتن به سفر دارید و موجودی حسابتان هم فعلاً به‌اندازه کافی نیست و البته دلتان هم آن‌قدر بزرگ هست که بخواهید برای رفتن به سفر وام بگیرید این مطلب برای شماست.

گردشگری با بانک گردشگری

حدس زدن اولین بانکی که به مشتریان خود وام مسافرت پرداخت می‌کند کار چندان سختی نیست. زیرا در این بانکی هست که نام و هدفش با این صنعت مربوط است و آن بانک گردشگری است. ما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این وام به سراغ این بانک رفتیم. بالطبع برای گرفتن این وام باید در بانک حساب داشته باشید. بانک بسته به درآمد متقاضی تا مبلغ 5 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند. سود این وام در حاضر 22 درصد است و مدت بازپرداختش نیز یک سال است. برای ضمانت هم بسته به نظر شعبه و شرایط باید چک یا سفته به بانک بسپارید. تا اینجای کار زیاد مشکلی نیست.

5 میلیون تومان هم اگر قصد رفتن به سفرهای ازمابهترانی نداشته باشید برای هزینه‌های یک سفر می‌تواند رقم کاملاً مناسبی باشد. اما هیچ‌چیزی در دنیا هم بدون کاستی و محدودیت نیست و این شامل وام مسافرت بانک گردشگری هم می‌شود. این وام را نمی‌توانید در همه‌جا خرج کنید. درواقع بانک برای شما به مبلغ وامتان یک کارت وام گردشگری صادر می‌کند که می‌توانید در مراکزی که طرف قرارداد کارت وام گردشگری هستند از آن استفاده کنید.

البته این به این معنی هم نیست که مثل برخی دیگر از طرح‌ها عملاً نتوانید از این کارت در جایی استفاده کنید اما دست شما هم کاملاً برای تمام انتخاب‌ها باز نیست. البته این بانک یک کارت گردشگری هم دارد که در مراکز بیشتری قابل‌استفاده است و با آن کارت می‌توانید در خریدهای خود در آن مراکز تخفیف بگیرید. بنابراین اگر برنامه سفر دارید ممکن است این کارت هم علاوه بر وام به کار شما بیاید.

پارسیان در هاله‌ای از ابهام

بانک پارسیان هم از مدت‌ها پیش در قالب قراردادی با برخی آژانس‌های مسافرتی اقدام به پرداخت وام مسافرتی می‌کرد. روند این وام شبیه وام خرید کالا بود. یعنی مشتری می‌بایست به یکی از آژانس‌هایی که بانک معرفی کرده است می‌رفت و فاکتور هزینه تور و یا خدمات را برای بانک می‌برد و بر مبنای آن وام می‌گرفت. برای دریافت جزئیات این وام به سراغ بانک پارسیان رفتیم که نهایتاً به ما اعلام کردند این وام دیگر جزو محصولات مالی این بانک نیست. اما ما پرسش را ادامه دادیم و از کارمندان شعبه مرکزی بانک پارسیان در مورد وام مسافرت پرس‌وجو کردیم که به ما گفته شد که این وام هنوز هم پرداخت می‌شود.

برای همین تلاش کردیم به سراغ آژانس‌های طرف قرارداد بانک رفته تا ببینیم برای گرفتن وام باید چه روندی را طی کنیم و برای چه خدمات و تورهایی و تا چه سقف هزینه‌ای بانک وام می‌دهد. اما آژانس‌های که قبلاً طرف قرارداد این وام بودند هم اعلام کردند که اعتبار این وام تمام شده است و این طرح جزو طرح‌های قدیمی این بانک است و دیگر وجود ندارد. در پایان این جستجو هنوز به‌طور دقیق مشخص نشد که آیا می‌توان این وام را از شعبات بانک پارسیان دریافت کرد یا خیر.

بسیار بهتر می‌بود که بانک پارسیان اطلاع روشن‌تر و دقیق‌تری را به‌طور مثال از طریق وب‌سایت خود به مشتریانش می‌داد. آیا شما تابه‌حال از این دو بانک وام مسافرت دریافت کرده‌اید؟ آیا دوست دارید برای تأمین هزینه‌های سفر بتوانید از بانکتان وام بگیرید؟ تجربه‌های شما در این مورد چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید تا با دیگران به اشتراک بگذاریم.

توسط: نفس

منبع: bankavl

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید