سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
حضور همچنان پررنگ بی نام و نشان ها در وزارت کشور
حضور همچنان پررنگ بی نام و نشان ها در وزارت کشور
  • 7 سال قبل - 24 فروردین 1396 ساعت 11:21
  • تعداد بازدید: 1520

حضور همچنان پررنگ بی نام و نشان ها در وزارت کشور

ساعات اولیه سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور پررنگ افراد بی نام ونشان همراه بوده است.

به گزارش بازار آذربایجان به نقل از ایسنا، در سومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در فاصله  کمتر از دو ساعت از آغاز ثبت نام داوطلبان  در این روز،  حدود 70 نفر از شهروندان عادی به وزارت کشور مراجعه کردند تا در فرصت تعطیلات آخر هفته ببیننند چقدر این شانس را دارند تا همه امورات اجرایی کشور بمدت چهار سال به آنها سپرده شود.

در دو روز اول ثبت نام کاندیداهای  ریاست جمهوری  287 نفر برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کردند که تعداد افرادی که سابقه سیاسی و اجرایی در مدیریت کشور دارند به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می رسد، اما امروز پنج شنبه وضع کمی متفاوت تر بود  به جز مصطفی هاشمی طبا چهره  مشهور دیگری در مین داوطلبان ریاست جمهوری به چشم نمی خورد افراد بی نام و نشان و بعضا عجیب بیشتری در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کردند؛ فردی روحانی  با 5 زن و 18 فرزند قصد کاندیداتوری داشت  و می‌گفت که در صورت رییس جمهور شدن نیازی به محافظ ندارد.
خانم 54 ساله ای نیز وارد وزارت کشور شد و گفت که قصد رییس جمهور شدن ندارد، اهداف دیگری دارد و می خواهد حرمت خانم ها حفظ شود.

هوشنگ امیراحمدی، مشهور به دلال رابطه ایران و آمریکا  نیز آمد تا رییس جمهور شود، او در سال 1392 نیز کاندیدا بود و رد صلاحیت شد​​​​​​

وجود نقص در قانون انتخابات ریاست جمهوری موجب حضور افرادی در وزارت کشور می شود که نه تنها هیچ سایقه سیاسی و اجرایی ندارند، بلکه بعضا فقط با تحصیلات ششم ابتدایی بخت رییس جمهور شدن خود را می‌سنجند.

 

علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخایات  کشو ر در همین زمینه گفته است که قانون انتخابات ضعف‌هایی دارد که مثلاً حداقل و حداکثر سن افراد یا حداقل مدرک تحصیلی افراد در قانون انتخابات ذکر نشده است. امیدوارم مجلس در قانون انتخابات تجدید نظر کند مخصوصاً در لایحه جامع انتخابات که اکنون در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت در حال بررسی است باید شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صورت دقیق پیش‌بینی شود. به هر حال کسی که می‌خواهد رئیس جمهور کشور شود باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر