جمعه 7 اردیبهشت 1403، 26 April 2024

تبلیغات
زگیل تناسلی وروشهای درمان
زگیل تناسلی وروشهای درمان
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 8 آذر 1395 ساعت 22:52
  • تعداد بازدید: 1591

زگیل تناسلی وروشهای درمان

علت انتقال و انتشار ویروس عدم آگاهی افراد و از طرفی رابطه جنسی با فرد آلوده می‌باشد. تنها یک تماس جنسی جهت انتقال این ویروس از مرد به زن یا از زن به مرد کافی است. 
 
✅بعد از ابتلای فرد به ویروس متأسفانه برای همیشه فرد به عنوان ناقل بیماری زگیل تناسلی می‌باشد و هر تماس جنسی فرد با افراد سالم باعث آلودگی آنها می‌شود. شدت آلودگی فرد بسته به نوع ویروس فرق می‌کند.
 
✅واکسن

به علت متنوع بودن نوع زگیل تناسلی و زیاد بودن نوع آنها هنوز واکسن قطعی برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی کشف نشده است. امروزه در بازار واکسن گارداسیل برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی وجود دارد که حالت جلوگیری کننده نسبی دارد و فقط برای کسانی مفید است که هنوز به این ویروس آلوده نشده اند و لذا تجویز آن در سنین بلوغ برای پسرها و دخترهای در سن ازدواج کمک کننده می‌باشد ولی برای کسانی که مبتلا به ویروس زگیل تناسلی هستند استفاده از این واکسن هیچ اثری ندارد و توصیه نمیشود.

✅درمان

۱- پودوفیلین که یک ترکیب شیمیایی می‌باشد که روی محل آلوده مالیده می‌شود ولی تحریکات شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت آن برای درمان زگیل که باید به مدت یک ماه تا سه ماه مالیده شود، استفاده از آن را محدود کرده است.
۲- استفاده از لیزر: که باعث تبخیر و پخش زگیل در جاهای سالم می‌شود و همچنین به علت هزینه بالا، به عنوان خط اول درمانی توصیه نمی‌شود.
۳- استفاده از کوتر و جراحی: که به علت ماهیت عود کننده زگیل و همچنین تخریب پوست و بد شکل شدن محل سوزانده شده مورد استقبال بیماران نمی‌باشد.
۴- استفاده از پماد ایمی گومید که به علت اثر ضعیف آن که از طریق تحریک سیستم ایمنی عمل می‌کند و خیلی مؤثر در درمان نمی‌باشد.
۵- کرایوتراپی: امروزه به دلایل زیر بهترین و آسانترین و کوتاه‌ترین و کم عارضه‌ترین روش حذف زگیل تناسلی می‌باشد:
– در یک جلسه و در برخی ۵-۱۰ دقیقه همه زگیل‌های تناسلی را می‌توان درمان کرد.
– باعث پخش زگیل تناسلی نمی‌شود.
– نیاز به تکرار درمانی نیست.
– از نظر زیبایی محل پوست آلوده نسبت به روش‌های دیگر حداقل آسیب بافتی را دارد.
– سرپایی و با حداقل درد و تحریک محل نسبت به روش‌های دیگر می‌باشد.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید