سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
دانلود سریال بازی تاج و تخت game of thrones
دانلود سریال بازی تاج و تخت game of thrones
  • 5 سال و 8 ماه قبل - 19 مرداد 1397 ساعت 19:38
  • تعداد بازدید: 5937

دانلود سریال بازی تاج و تخت game of thrones

سریال : بازی تاج و تخت Game Of Thrones

ژانر : ماجرایی | درام | فانتزی

کارگردان: David Benioff, D.B. Weiss

بازیگران: امیلیا کلارک، نیکولای کاستر-والدو ،کیت هرینگتون، سوفی ترنر، پیتر دینکلیج، لینا هیدی، میسی ویلیامز

 بازی تاج و تخت، یکی از پدیده‌های چند سال اخیر تلویزیون است که بر اساس بر اساس رمان‌های سری ترانه یخ و آتش به نویسندگی جرج آر. آر. مارتین ساخته شده‌است. 

 مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک  خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی،ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است. پخش فصل هفتم از ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۷ آغاز شد، و در ۲۷ اوت ۲۰۱۷ به پایان رسید. سریال با فصل هشتم متشکل از شش قسمت در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ پایان می‌یابد.

خلاصه سریال

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند

معرفی بازیگران : 

پیتر دینکلیج در نقش تیریون لنیستر 

کیت هرینگتون در نقش جان اسنو

امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگریان

نیکولای کاستر-والدو در نقش  جیمی لنیستر

لینا هیدی در نقش سرسی لنیستر

۲۰ حقیقتی که در مورد سریال Game of Thrones نمی‌دانستید

۱. حضور «جرج آر. آر. مارتین» (George R.R. Martin) در سریال

سریال «بازی تاج‌وتخت» اقتباسی از اثر «جرج آر. آر. مارتین»، یعنی مجموعه رمان‌های «نغمه‌ای از یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire)، بوده است گرچه برخی از صحنه‌ها و رویدادهای این سریال با تغییر قابل توجهی نسبت به نوشته آقای مارتین به نمایش درآمده‌اند. مارتین هرگز در ساخت سریال در شبکه HBO ظاهر نشده اما از سوی دیگر عدم حضورش در فصل پایانی را نیز رد نکرده است. او در مجموعه Funny or Die ظاهر شده و به سبک کاری و سرعت کند نوشتار خود را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

۲. مجموع تعداد مرگ‌ها

براساس یک ویدئوی فوق العاده در یوتیوب، شمار مرگ‌های سریال «بازی تاج‌وتخت» به ۱۵۰۹۶۶ می‌رسد که شامل تعداد کشته‌ها در نبردها با حضور شخصیت‌های اصلی و فرعی می‌شود. بزرگ‌ترین صحنه‌های نبردی که در این سریال شاهد آن بودیم مربوط به نبرد «خلیج بلک‌واتر» (Blackwater Bay)، نبرد در دیوار و شمال دیوار است (در فصل پنجم و در قسمت هشتم با نام Hardhome نبردی با «وایت‌واکرها» صورت می‌گیرد) که تعداد کشته‌های این سریال را به طرز قابل توجهی افزایش داده‌اند.

۳. بیشتر «بین» باشید!

در صحبت با «شان بین» (Sean Bean)، بازیگر نقش «ادارد استارک»، مشخص شد که بازیگران مختلفی جهت اجرای نقش‌های خانواده‌ی «استارک‌ها» در فصل اول استخدام شده بودند. در یکی از مصاحبه‌ها از آقای بین پرسیده شد که آیا قابلیت صحبت با لهجه‌های دیگری را دارد یا خیر و او در پاسخ به سادگی گفت که «خیر». «کیت هرینگتون» (Kit Harington) نیز جهت ایفای نقش «جان اسنو» توسط یک معلم شمالی تعلیم داده شد. قابل ذکر است که از هیچ‌یک از بازیگران نقش استارک خواسته نشد که با لهجه خاصی صحبت کنند.

۴. بازی با سر استارک

در مدت فیلم‌برداری قسمت نهایی از فصل اول، «شان بین» و گروهی دیگری از بازیگران با سر بریده‌شده‌ی «ند استارک» فوتبال بازی کردند. او در پاسخ به یکی از طرفداران که پرسیده بود «دیدن سر خودتان تعجب آورد نبود؟»، پاسخ داد که «دیدن چنین چیزی کمی عجیب بود. ما آن را هم‌چون توپ بازی فوتبال شوت می‌کردیم.»

۵. خاندان سارق

آیا می‌دانستید که خاندان «براتیون» (Baratheon) خانه و پرچم خود را از خاندان دیگری دزدیده است؟ براساس افسانه‌ها، مردی به نام Orys Baratheon قرن‌ها پیش اقدام به تصاحب سرزمین Storm’s End از خاندان Durrandon کرده است.

 Orys هم‌چنین نماد و شعار براتیون‌ها را نیز دزدیده است.

۶. «لیلی» درغگو

«لیلی آلن» در مورد ایفای نقش «یارا گریجوی» (Yara Greyjoy) دروغ گفته است. برادر او یعنی «آلفی آلن» به ایفای نقش شخصیت «تیان گریجوی» (Theon Greyjoy) پرداخته است و «لیلی» ادعا کرد که به او نقش «یارا گریجوی» به عنوان خواهرِ برادرش در سریال پیشنهاد شده است. «لیلی» همچنین ادعا کرده بود که پیشنهاد بازی در این نقش را بدلیل مشکلات در روابطی که «یارا» و «تیان» در سریال داشته رد کرده است. اما آلفی در ارتباط با این شایعه اعلام کرد: «تنها چیزی که در مورد آن می‌توانم بگویم این است که این یک دروغ است.»

۷. رشوه‌خواری در وستروس

بی‌شک می‌توان سریال «بازی تاج‌وتخت» را یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های تلویزیونی دانست و تعداد زیادی از بازیگران به‌دنبال ایفای نقش در آن هستند. این‌طور که به‌نظر می‌رسد «جیم برودبنت» (Jim Broadbent) یکی از جدیدترین بازیگرانی است که در فصل هفتم شاهد حضور او در نقش Arch Maester خواهیم بود. سایر بازیگرانی که با خوش اقبالی آقای برودبنت مواجه نبوده‌اند به طرایق دیگری نظیر ارسال کارت بازی و چیزهایی دیگر تمایل خود را برای حضور در این سریال به کارگردان آن اعلام کرده‌اند.

۸. «دنی» متفاوت

«امیلیا کلارک» (Emilia Clarke) که به ایفای نقش «دنریس تارگرین» (Daenerys Targaryen) پرداخته است و طرفداران بی‌شماری فکر می‌کنند که شایسته تاج آهنین است. اما آیا می‌دانستید که او قرار نبود در این نقش حاضر باشد؟ او و «میشل فِیرلی» (Michelle Fairley)، بازیگر نقش «کتلین استارک» افرادی بودند که بجای بازیگران دیگری به ایفای نقش پرداختند و شاید علت آن عدم اجرای مناسب یا متناسب نبودن بازیگران دیگر بوده است. تصور شخصیت‌های «دنریس» و «کتلین استارک» با بازیگرانی دیگر غیرقابل تصور است!

۹. توجه گروه‌های موسیقی به سریال «بازی تاج‌وتخت»

سریال «بازی تاج‌وتخت» را می‌توان عاملی برای حضور نوازندگان مختلف دانست؛ این سریال با محبوبیتی که به‌دست آورده است، توانسته است توجه گروه‌های موسیقی بسیاری را به خود جلب کند. Ed Sheeran، خواننده محبوب و برنده‌ی جایزه‌ی اِمی، در فصل هفتم در کنار گروه موسیقی Bastille اقدام به ساخت آهنگی برای آریا خواهد کرد. پیش از این شاهد حضور گروه‌هایی مانند Sigur Ros، Snow Patrol، Mastadon، Of Monsters And Men و Coldplay در سریال برای ساخت موسیقی بوده‌ایم.

۱۰. درک چند صحنه حذف شده

به گفته‌ی نویسندگان سریال، صحنه‌هایی در این سریال قرار داشته است که مرگ «جان آرین» (Jon Arryn)، «ریکارد استارک» (Rickard Stark)، پدر «ند استارک»، و «برندون استارک» (Brandon Stark)، برادر بزرگ‌تر «ند»، را به نمایش می‌گذاشته است. کارگردان اصلی یعنی Tom McCarthy این صحنه‌ها را به همراه بازیگران‌شان به‌طور کامل از قسمت اولِ فصل اول سریال حذف کرده است.

۱۱. خانواده Hill

آیا می‌دانستید که برادر Conleth Hill، بازیگر نقش «لرد واریس»، یعنی Ronan Hill نیز در ساخت سریال «بازی تاج‌وتخت» حضور دارد؟ Ronan موفق به کسب ۳ جایزه اِمی برای صداگذاری این سریال شده است که او را موفق‌تر از برادر خود کرده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید Conleth برخلاف نقشش در سریال همانند برادرش موهای بلندی دارد.

12صحنه های جعلی

در مدت فیلم‌برداری فصل ششم سریال «کیت هرینگتون» (Kit Harington)، بازیگر نقش «جان اسنو»، در زمان حضور در خیابان یا فضای عمومی مجبور بود از یک چتر استفاده کند تا از شناخته شدنش توسط طرفداران بپرهیزد تا خبر زنده‌ شدنش در فصل ششم منتشر نشود. به‌نظر می‌رسد که او استاد منحرف کردن افراد است و بر طبق اخبار اخیر او حدود ۱۵ ساعت از صحنه‌های جعلی را برای فصل هفتم بازی کرده است تا کار اسپویلرها و شایعه‌سازان برای پیش‌بینی داستان فصل هفتم بسیار سخت شود.

۱۳. پیروزی سریال «بازی تاج‌وتخت» در افزایش بینندگان

The Winds of Winter نام عنوان آخرین قسمت از فصل ششم سریال بود که با مشاهده ۸.۹ میلیون بیننده تبدیل به یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این سریال مخصوصاً در آمریکا شد. این قسمت همچنین طولانی‌ترین (۶۹ دقیقه) قسمت از این سریال نام گرفت. دومین قسمت محبوب این سریال قسمت پایانی فصل پنجم با نام Mother’s Mercy بود و ۸.۱۱ میلیون بیننده را به خود جذب کرد. اگر کنجکاو به شناختن قسمتی هستید که کم‌ترین آمار بیننده را داشته است باید گفت که قسمت The Kingsroad (فصل اول/قسمت دوم) از این سریال تنها ۲.۲ میلیون بیننده داشته است.

۱۴. حتی مرگ هم نرخی دارد!

گران‌ترین مرگی که در این سریال خلق شد مربوط به مرگ «مرین ترنت» (Meryn Trant) به دست آریا بود که در قسمت نهایی از فصل پنجم به‌وقوع پیوست. در این قسمت شاهد بیرون کشیدن چشمان ترنت توسط آریا استارک هستیم. براساس گفته «دیوید بنیوف» (David Benioff)، آریا در واقع قادر نبود واقعاً چشمان «ترنت» را بیرون بکشد و برای ساخت انیمیشن‌ها و جلوه‌های این سکانس هزینه‌ی بالایی صرف شد.

۱۵. «واریس» قاتلی در کتاب

برای کسانی که کتاب‌های این سریال را خوانده باشند پوشیده نیست، اما آیا می‌دانستید که «واریس» مسئول اصلی مرگ استاد بزرگ «پایسل» (Pycelle) و Kevan Lannister، عموی «سرسی»، در کتاب‌های «جورج آر. آر. مارتین» است؟ «واریس» آن‌ها را با یک تیر و کمان در پایان قسمت دوم از کتاب پنجم به قتل رساند. این موضوع الزاماً به معنی انتقام «سرسی» نیست، اما در هر صورت در رویدادهای کتاب و سریال شاهد مرگ دو شخصیت اصلی به طرایق مختلفی هستیم.

۱۶. توانایی که در سریال جایی نداشت!

«ناتالیا تنا» (Natalia Tena) که در نقش «آشا» (Osha) در سریال حاضر بوده است، در حقیقت عضو گروه موسیقی به نام Molotov Jukebox است. او سرپرست خوانندگان و نوازنده آکاردئون است. او توانایی‌های زیادی دارد، البته ما بازی خوب او را در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» در نقش «نیمفادورا تانکس» را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

۱۷. مرگ «جافری»، شروعی بر یک تنفر فوق‌العاده

پس از مشاهده مرگ یکی از منفورترین شخصیت‌ها روی صفحه نمایش تلویزیون خود چه کردید؟ «جک گلیسون» (Jack Gleeson) که در نقش «جافری براتیون» (Joffrey Baratheon) بازی می‌کرد پس از مرگ این شخصیت در فصل چهارم، خود را از بازگری بازنشسته نمود! گلیسون از سن ۸ سالگی اقدام به هنرنمایی در مجموعه‌های مختلفی کرده بود و اکنون تصمیم گرفته است که به‌جای بازیگری به تحصیل بپردازد. چرا که نه؟ تنفری که او با شخصیت «جافری» در دل میلیون‌ها نفر بوجود آورد بسیار متقاعد کننده بود و شاید بازنشستگی او را بتوان کناره‌گیری در اوج نامید؟!

۱۸. ورزش را در هر زمان جدی بگیرید!

«یارا گریجوی» (Yara Greyjoy) و «جان اسنو» (Jon Snow) در دنیای واقعی اقدام به انجام یوگا با یکدیگر می‌نمایند. در یک مصاحبه Gemma Whelan، بازیگر نقش «یارا»، اعلام کرد که پیش از ملحق شدن به سریال «بازی تاج‌وتخت»، او و «کیت هرینگتون» با یکدیگر آشنا بوده‌اند و اینطور که به‌نظر می‌رسد، این آشنایی منجر به انجام برخی ورزش‌ها و فعالیت‌ها شده است. گرچه نباید انتظار مشاهده تمرینات ورزشی خاصی در فصل هفتم سریال را داشت.

۱۹. حقیقتی در مورد اسم حقیقی «هودور»!

اسم حقیقی شخصیت «هودور» (Hodor)، پیش از ازبین‌رفتن توانایی صحبت‌کردن او، از Walder به Willis در زمان اقتباس سریال از کتاب تغییر یافت. شاید علت این امر عدم گیجی بینندگان پیرامون شخصیت‌ «والدر فری» باشد. گرچه این اولین باری نیست که اسمی از شخصیت‌ها در هنگام ساخت سریال تغییر می‌کند و با کتاب‌ها مغایرت دارد. برای مثال شخصیت «یارا گریجوی» در کتاب تحت نام Asha نیز شناخته می‌شود و یا Ray، شخصی که «سندور کلگان» (سگ شکاری – The Hound) را از مرگ نجات می‌دهد در کتاب‌ها با نام The Elder Brother شناخته می‌شود. همچنین می‌دانیم که در سریال Cold Hands در واقع همان Benjen Stark است اما این موضوع در کتاب‌ها بیان نشده است.

۲۰. چهار فرد مختلف شخصیت «ند استارک» را در سریال بازی کردند

چهار فرد مختلف به عنوان شخصیت «ند استارک» در سریال حاضر بوده‌اند اما آیا قادرید همه آن‌هار ا نام ببرید؟ شاید نه، پس اجازه دهید تا شما را راهنمایی کنیم. «شان بین» (Sean Bean) در فصل اول اقدام به ایقای نقش «ند» نمود. در فصل ششم نیز «برن»، پسر «ند»، در فلش‌بک‌هایی که به گذشته داشت، دوبار پدرش را مشاهده کرد. یک‌بار کودکی او را با بازی Sebastian Crof دیدیم و بار دیگر جوانی او را با ایفای نقش Robert Aramayo دیدیم که در حال جنگیدن برای نجات خواهرش بود. یک‌بار دیگر نیز در نمایش‌های خیابانی که انجام می‌شد Kevin Eldon در نقش او بازی کرد.

برای دانلود رایگان سریال وارد کانال زیر شوید :
کانال سریال بازی تاج و تخت : 

t.me/Scary_Mov1

کانال فیلم های ترسناک :

https://t.me/tinyseri

 

دانلود سریالهای دیگر:

 

دانلود سریال اصیل ها The Originals
https://www.bazarazerbaijaan.com/blog/details/4672

دانلود سریال آخرین کشتی The Last Ship
https://www.bazarazerbaijaan.com/blog/details/4671

دانلود سریال ماوراالطبیعه SUPERNATURAL
https://www.bazarazerbaijaan.com/blog/details/4670

دانلود رایگان سریال جنگیر ( The Exorcist)
https://www.bazarazerbaijaan.com/blog/details/4668

دانلود سریال مردگان متحرک The Walking Dead
https://www.bazarazerbaijaan.com/blog/details/4673/

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

اخبار و خواندنی ها
آیا می‌دانستید که برادر Conleth Hill، بازیگر نقش «لرد واریس»، یعنی Ronan Hill نیز در ساخت سریال «بازی تاج‌وتخت» حضور دارد؟ Ronan موفق به کسب ۳ جایزه اِمی برای صداگذاری این سریال شده است که او را موفق‌تر از برادر خود کرده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید Conleth برخلاف نقشش در سریال همانند برادرش موهای بلندی دارد. در مدت فیلم‌برداری فصل ششم سریال «کیت هرینگتون» (Kit Harington)، بازیگر نقش «جان اسنو»،