جمعه 7 اردیبهشت 1403، 26 April 2024

تبلیغات
میخ و چاشنی
میخ و چاشنی
  • 1 سال و 9 ماه قبل - 13 مرداد 1401 ساعت 12:25
  • تعداد بازدید: 572

میخ و چاشنی

میخ و چاشنی


میخ و چاشنی آهن و بتن و کناف 

مشاغل زیادی در کشور وجود دارند که هر یک از آنها برای سهولت در کارشان نیاز به ابزارهای مختلفی دارند. میخ و چاشنی از ابزارهای مهم برای نصب کناف هستند که نصابان کناف برای راحتی و سرعت بخشیدن به کار خودشان می‌توانند از انواع این ابزارها استفاده کنند. برای اتصال کناف به داخل سطوح بتنی از میخ و چاشنی استفاده می‌شود. میخ و چاشنی در کنار یکدیگر موثر هستند و هر یک به تنهایی نمی‌توانند فایده‌ای برای نصب کناف داشته باشند. در ادامه به ارائه مطالب بیشتری در این مورد خواهیم پرداخت.
 

میخ و چاشنی


چاشنی چیست؟

برای افزایش سرعت نصب کناف، می‌توان از یک پودر استفاده کرد که به صورت انفجاری عمل کند؛ سرعت انفجار و قدرت این پودر بستگی به نوع چاشنی دارد. یک نصاب کناف باید انواع چاشنی را بشناسد و در مواقع نیاز از چاشنی مناسب استفاده کند. به طور کلی چاشنی نوعی پودر است که در داخل میخکوب استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای سرعت بخشیدن به خروج میخ استفاده کرد.


چاشنی با استفاده از مواد منفجره تولید می‌شود و تولید آن در شرکت‌های مختلف صورت می‌گیرد. پس از تولید، تست‌های لازم جهت اطمینان از کیفیت آن انجام می‌گیرد؛ سپس برای فروش به بازار عرضه می‌شود.


فرایند کاری چاشنی به چه صورت است؟

فرایند کاری چاشنی مانند فرایند پرتاب یک گلوله است و این پودر به عنوان یک عامل انفجاری عمل می‌کند. چاشنی‌ها در دونوع برنجی و نیکلی تولید می‌شوند و با توجه به رنگی که دارند سرعت آنها مشخص است. این چاشنی‌ها در دسته‌های پلاستیکی تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند که می‌توان آنها را درون میخکوب قرار داد.


انواع چاشنی

انواع چاشنی به رنگ‌های قرمز، زرد، مشکی، نارنجی و همچنین انواع چاشنی پرقدرت، متوسط، ضعیف، بتن، آهن، مثلثی، میخکوب، فلز، کله گاوی و... برای کارهای مختلفی تولید می‌شوند. چاشنی‌ها انواع دیگری نیز دارند که هر یک دارای کیفیت و سرعت‌های مختلفی هستند. 


برای عملیات نصب‌های آسان که به سرعت بالا خروج میخ و قدرت زیاد آن نیاز ندارد از چاشنی‌های ضعیف استفاده می‌شود، اما برای کناف‌های ضخیم و جاهایی که مانند بتن بسیار سفت هستند، باید از یک چاشنی قوی استفاده کرد. چاشنی قوی می‌تواند باعث شود که میخ در محل دقیق خود به داخل کناف فرو رود و آن را نصب کند؛ در صورتی که میخ در محل ثایتی قرار گیرد و کاملا درون سقف فرو رفته باشد، تا چندین سال بدون هیچ ایرادی ثابت باقی می‌ماند.
 

میخ و چاشنی


انواع میخ

میخ‌ها انواع متنوعی دارند که هر یک از آنها برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مانند میخ‌های سر کج، حبابی، فلزی، ریلی، آلومینیومی، بتن، سرپوش پلاستیکی، سرابی، نمادی، هارسل، خورد، نفوذی، واشردار و... که کیفیت خوبی دارند و می‌توان از آنها برای نصب انواع اجناس استفاده کرد. این میخ‌ها در شرکت‌های گوناگونی تولید می‌شوند و درون بسته‌بندی‌هایی با تعداد مشخص به فروش می‌رسند. نصابان کناف باید انواع میخ و چاشنی را برای نصب کناف به همراه خود داشته باشند.


تنوع میخ‌ها بسیار زیاد است و نام بردن تمامی آنها در این مقاله نمی‌گنجد. میخ‌ها باید  با استفاده از مواد اولیه مرغوبی تولید شوند تا از مقاومت کافی و استحکام خوبی در حین کار برخوردار باشند. این میخ‌ها می‌توانند برای نصب کناف در بتن استفاده شوند و استفاده راحت آنها فقط از طریق میخکوب انجام می‌شود؛ بدین صورت به کناف آسیبی وارد نخواهد شد و می‌توانند به راحتی کناف را در سقف و دیوراها نصب کنند. اتصال کناف با دیوار و سقف باید توسط میخ‌های محکم انجام شود تا وزن کناف‌ها را تحمل کنند.


روش محاسبه میزان پیچ ها و میخ ها در دیوار پوششی و جداکننده با یک لایه پانل :

شرکت کناف ایران با اختصاص ضرایبی برای هر کدام از محصولات مقادیری را که در بیشتر فضا ها کاربردی می باشد را اعلام نموده است .


ضرایب تعیین شده توسط شرکت کناف برای دیوار جداکننده به شرح زیر می باشد : 
پیچ TN25 ( پیچ پانل ) : دارای ضریب مصرف 26 عدد در هر متر مربع می شود .
میخ و چاشنی : دارای ضریب مصرف 1.4 عدد در هر متر مربع می باشد 


سخن پایانی درباره میخ و چاشنی 

چاشنی و میخ جزو مهم‌ترین نیازهای یک نصاب کناف محسوب می‌شوند؛ از این رو باید همیشه انواع آنها را به همراه یک دستگاه میخکوب مرغوب به همراه داشته باشد. خرید چاشنی و میخکوب توسط شرکت‌های زیادی امکان‌پذیر است، اما نکته مهم خرید از شرکتی است که با حداقل واسطه این ابزار را در اختیار مشتری قرار دهد؛ بنابراین در هنگام خرید دقت داشته باشید که از چه شرکتی خرید خود را انجام می‌دهید.


خرید میخ و چاشنی به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر قابل انجام است و شما می‌توانید این ابزار را با استفاده از موبایل همراه خود، از هر مکانی که قرار دارد سفارش دهید تا درب منزلتان تحویل بگیرید. با خرید آنلاین می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و به راحتی و با سرعت بالا نیازتان را برطرف سازید.


فروشگاه میخ و چاشنی سازه کاران تهران

تلفن تماس: 02166177720
موبایل: 09127385245
وب سایت: http://www.sazehkaran.com
پست الکترونیکی: m_ir23@hotmail.com
اینستاگرام: https://www.instagram.com/Mikh_va_chashni
واتس اپ: https://wa.me/989127385245
آدرس: تهران-حسن آباد-خیابان وحدت اسلامی-کوچه یزدچی ششکلانی-بن بست خدایگان-پلاک 3 – واحد 1


میخ و چاشنی

توسط: ادمین

منبع: https://sazehkaran.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

اخبار و خواندنی ها
فروشگاه میخ و چاشنی کناف و بتن و آهن سازه کاران در تهران به قیمت مناسب و ارزان و ارسال فوری به تمامی شهر ها و استان های ایران ارزان ترین نرخ خرید و فروش انواع میخ و چاشنی رد هیت ، واسا ، مکث ، آک دنیز و ... مرکز توزیع و پخش برندهای خارجی اصل میخ و چاشنی با تضمین اصالت کالا و فروش عمده و خرده آنلاین و اینترنتی