شنبه 8 اردیبهشت 1403، 27 April 2024

تبلیغات
قالب تونل فرم
قالب تونل فرم
  • 1 سال و 9 ماه قبل - 14 مرداد 1401 ساعت 19:19
  • تعداد بازدید: 1339

قالب تونل فرم

قالب تونل فرم


قالب تونلی فرم 

قالب های بتن امروزه در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می شود که هر کدام دارای کاربرد مخصوص به خود می باشند. شما گاهی در ساخت و ساز خود نیاز دارید تا یک بخشی از دیوارها یا سقف ها به صورت یکپارچه انجام شود که در این صورت نیاز به یک سری d خاص دارید که به آنها قالب تونل فرم می گویند. در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در مورد قالب های تونل فرم برای شما قرار داده ایم که می توانید آنها را مشاهده نمایید و همچنین اگر قصد خرید و یا ساخت این مدل از قالب ها را دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به شرکت آرتا بنیان صنعت می باشد.


قالب تونل فرم چیست

هنگامی شما قصد احداث و ساخت پروژه های بسیار بزرگ همچون هتل ها یا مجتمع های مسکونی دارای چندین واحد را داشته باشید در ساخت سازه و اسکلت خود در صورت که از نوع بتن باشد با انواع قالب مواجه خواهید شد که یکی از کارآمدترین آنها روی برخی دیوارهای باربر و سقف ها بدون شک قالب تونل فرم است که باعث می شود قسمتی از سازه که مد نظر شما است به صورت یک تیکه اجرا شود که همین امر سبب بالا رفتن ایمنی و استحکام ساختمان خواهد شد و امروزه برخی از مهندس های ناظر استفاده از این روش را اجباری کرده اند.


زمانی که شما قالب های نوع تونل فرم در ساخت و ساز خود استفاده کنید این امکان را به شما خواهد دارد تا کار بتن ریزی خود را در یک مرحله و سرعت بیشتر انجام دهید. البته انجام کار با این قالب های مربوط به سال های اخیر نیست و از گذشته دور سازندگان ساختمان از این شیوه استفاده می کردند که امروزه تغییرات در کیفیت و ظاهر آنها داده شده است. همچنین جهت لاینینگ مجراها کالرتها تونل های انحرافی و شفت ها از قالب تونل استفاده می گردد. اگر شما نیز قصد خرید این مدل از قالب های بتنی در اندازه های مختلف را دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت و استفاده از محصولات و خدمات این شرکت می باشد.
 

قالب تونل فرم


ساختار قالب های مدل تونل فرم

قالب های تونل فرم قابلیت اجرا و ساخت در اندازه و شکل های متنوعی می باشند و به طور کلی قالب تونلی از لحاظ باز و بسته شدن به دو گروه قالب های هیدرولیکی قالب های مکانیکی تقسیم می گردند که هر کدام از آنها مناسب برای شرایط خاص به خود می باشند. با توجه به داشتن سطوح بتنی صاف و دقت ابعادی بالا استفاده از این قالب های شدت بیشتری گرفته است و این ساختار این قالب ها به گونه ای است که می تواند مصرف بتن را تا حدود قابل توجهی کاهش دهد و امکان طراحی مدور لار با خود را فراهم خواهد کرد.


از نکات دیگر در ساختار این قالب های می توان به استفاده آسان از آنها اشاره کرد به طوری که شما با یک بار دیدن آموزش آن توانایی کار با این قالب را تا بخش زیادی یاد خواهید گرفت. در این سیستم امکان استفاده از شبکه مشی های آماده می باشد که برای اجرای این سیستم به جز استفاده از قالب های سنگین فلزی هیچ ابزار دیگری نیاز نمی باشد. در هر صورت اگر قصد پیاده سازی سیستم بتن ریزی خود با ساختار قالب تونل فرم را دارید می توانید اطلاعات مفید و کاملی از کارشناسان مجموعه آرتا بنیان صنعت دریافت نمایید.
 

قالب تونل فرم


مراحل استفاده از این قالب در تونل

در سیستم قالب تونلی فرم دیوار ها و سقف ها در یک مرحله قابل اجرا می باشد. همچنین در زمان اجرای این روش ساخت سازه، سازه تونل با یک بتن که فضای خالی میان قالب ها را پر می کند تشکیل خواهد شد که این مورد سبب یکپارچه و صاف بودن تمامی قسمت های می شود. بعد از گذشته هر 24 ساعت باید قالب جا به جا شوند تا همین مراحل در قسمتی جلوتر انجام شود و بعد از تکمیل این بخش از سازه قالب ها به سقف منتقل می گردد تا مراحل ساخت آنجا صورت گیرد.
 

قالب تونل فرم


برخی از مزایا و ویژگی های قالب تونل فرم

قالب تونل فرم نیز مانند هر قالب بتنی دیگر دارای ویژگی و خصوصیت های مختلفی می باشد که همین موارد باعث استفاده از این قالب ها در سازه های مختلف شده است. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایا این قالب ها اشاره کرده ایم.

افزایش سرعت در ساخت سازه های بزرگ
بالا بردن ضریب ایمنی در ساختمان های بتنی
کاهش هزینه های ساخت برای سازندگان
بالا بردن کیفیت سازه با استفاده از سیستم قالب تونلی
دارای تنوع در ابعاد و اندازه قالب ها
قابلیت یادگیری سریع و نصب آسان
صرفه جویی در مصالح مختلف ساختمانی
مقاومت بالا در برابر زلزله و آتش سوزی
دارای مقاومت بالا در برابر هوازدگی و محیط های خورنده
مقاوم در برابر تابش شدید آفتاب و حرارت های شدید
افزایش عمر مفید ساختمان
کاهش ضخامت جدارها و افزایش فضای داخلی ساختمان
مناسب جهت استانداردهای مربوط به محیط زیست
 

قالب تونل فرم


بالا بردن طول عمر مفید قالب فلزی بتن

قالبت های بتنی از جنس فلز به مانند دیگر ابزارها دارای یک طول عمر مفید می باشند که با رعایت برخی نکات مهم و ضروری شما می توانید در حفظ و نگهداری آنها بهتر عمل کرده و در نتیجه طول عمر قالب را افزایش دهید. از مهم ترین این موارد می توان به داشتن بسته بندی و جابجایی مناسب در بین طبقات ،استفاده از روغن قالب و استفاده و نصب اصولی قالب ها اشاره کرد.


بررسی انواع قالب بندی

افرادی که در کار بتن کاری مشغول به فعالیت می باشند دارای تجربه و روش های مختلفی در کار خود هستند اما به طور کلی انواع قالب بندی به مواردی چون قالب بتن خاص که نیازمند دانش پیشرفته در زمینه معماری است ،قالب پلاستیکی بتن یا مدولار که به خاطر تنوع در ابعاد و دسترسی راحت جز پر کاربرد ترین نوع قالب می باشد و قالب بتن مدور که استفاده از آن بهره وری در منابع را افزایش می دهد به همراه انواع قالب های فلزی که بیشترین استفاده را در ساخت و سازهای داخل ایران را دارا می باشند تقسیم می گردد.
 

قالب تونل فرم


معرفی شرکت قالب بتن

طبق توضیحات بالا شما با ساختار و کاربرهای مختلف قالب تونل فرم و همچنین ویژگی های مختلف کار با این سیستم آشنا شده اید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که استفاده از این مدل قالب بیشتر مناسب ساختمان های بزرگ و چند طبقه می باشد و برای ساختمان های کوچک نیازی به استفاده از آنها وجود ندارد. شما برای سفارش ساخت و خرید انواع قالب های بتنی از جمله مدل تونل فرم می توانید به سایت مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید


با توجه به نیاز بسیاری از انبوه سازان به قالب تونل فرم کارخانه های مختلفی اقدام به ساخت و تولید این محصول کرده اند که یکی از شرکت قدیمی در این زمینه که سال 1385 فعالیت حرفه ای خود را در ساخت انواع قالب های بتنی آغاز کرده است مجموعه آرتا بنیان صنعت می باشد. تشکیل یک تیم منسجم از افراد مجرب فنی و متعهد در زمینه قالب بتن در این شرکت سبب شده تا کار ساخت انواع قالب ها با کیفیت خوب صورت پذیرد.

توسط: ادمین

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر
اخبار و خواندنی ها
آرتا بنیان صنعت مجری تولید و فروش قالب تونل فرم ، قالب های خاص ، قالب تونل لاینینگ ، قالب تونلی ، قالب لارج پنل ، قالب سفارشی بتن مرکز خرید و فروش و اجرای قالب تونل فرم در تهران و کرج با قیمت مناسب و ارسال به تمامی شهرها و استان های ایران آماده همکاری با تمامی شرکت های ساختمانی و انبوه سازان ایران