پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
دلایل عدم پرداخت وام ازدواج در برخی بانک ها
دلایل عدم پرداخت وام ازدواج در برخی بانک ها
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 15 آبان 1395 ساعت 12:56
  • تعداد بازدید: 1460

دلایل عدم پرداخت وام ازدواج در برخی بانک ها

دلایل عدم پرداخت وام ازدواج در برخی بانک ها

وی عنوان کرد که در برخی استان ها، متقاضیان بیشتر به یک بانک مراجعه می‌کنند. پس هنگامی که حجم متقاضیان آنها زیاد می‌شود ما به طور خودکار در تهران سامانه را برای آن بانک در استان مربوطه مسدود می‌کنیم. چون افراد در صف طولانی قرار گرفته و مدت زمان بیشتری باید برای دریافت وام منتظر بمانند. ضمن اینکه خود بانک نیز توان تامین منابع برای اعطای تقاضای فراتر از حد را ندارد. بنا بر این اگر برخی شکایت دارند که یکسری بانک‌ها بسته شده اند به افزایش تقاضا بر می‌گردد و بعد از اینکه تعداد متقاضیان تعدیل شد آنگاه مجدد سامانه برای آن بانک باز می‌شود.
وی مشکل دیگر را وجود نقص در پرونده متقاضیان اعلام کرد و گفت: پیگیری بانک مرکزی نشان می‌دهد در مواردی افراد مراجعه کرده اند اما اصلا ضامن ندارند. هر چند که که تاکید داشته ایم تا حد ممکن یک ضامن مورد پذیرش باشد و در استان‌های محروم فرایند تسهیل شود، اما حتی مشاهده می‌شود که فرد حتی یک ضامن هم ندارد و بانک نمی‌تواند به او تسهیلات پرداخت کند. این درحالی است که ۱۸۷ هزار نفر دچار نقص پرونده هستند.

میر محمد صادقی یادآور شد: با این حال حتی اگر برخی بانک‌ها در سامانه برای مدتی غیر فعال می‌شوند مهم آن است که طبق آمارها حدود دو برابر نسبت به دوره قبل پرداخت شده که جای امیدواری است.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید