سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
پاشازاده: پشتکار و نظم کی‌روش ما را به اینجا رساند
پاشازاده: پشتکار و نظم کی‌روش ما را به اینجا رساند
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 22 مهر 1395 ساعت 09:45
  • تعداد بازدید: 1863

پاشازاده: پشتکار و نظم کی‌روش ما را به اینجا رساند

 مهدی پاشازاده درباره برتری یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی در چهارمین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه عنوان کرد: این بهترین بازی دوران مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی بود و من تیم ملی را به لحاظ تاکتیکی کامل دیدم.

وی افزود: در بازی با کره، گل زدیم، حریف را تحت فشار قرار داده و مالکیت توپ را هم در اختیار داشتیم. در دفاع کردن منطقی کار کردیم و حتی زمانی که هم مجبور به دفاع کردن بودیم، موقعیت‌های خطرناکی ایجاد می‌کردیم. مهم‌تر از همه اینکه به حریف فرصت ایجاد موقعیت ندادیم. هر زمان خواستیم، نبض بازی را در دست گرفته و اگر هم حریف صاحب توپ می‌شد، فضاها را می‌بستیم. این موارد باعث شد تا بگویم تیم ملی بهترین نمایش را در دوران کی‌‌روش داشت.

بازیکن پیشین تیم ملی در خصوص اینکه بازیکنان دستورات کی‌روش را اجرا کرده و همه در قالب تیمی یکدست هستند، گفت: دقیقا همینطور است. بازیکنان ما به خوبی دستورات تاکتیکی کی‌روش را اجرا می‌کنند. فوتبال اروپا به این دلیل زیباست که بازیکنان اشتباهات کمتری می‌کنند. بازیکنان تیم ملی هم به این بلوغ رسیده‌اند که کمتر دچار اشتباه شوند. در یکی دو سال گذشته، کی‌روش برای تغییر نسل دچار مشکل شده بود، اما اکنون بازیکنان جوان که چند سالی است کنار هم بازی می‌کنند، یکدست شده‌اند. نفرات تیم ملی تغییر می‌کند، اما هر فرد جدیدی می‌آید دوباره همان دستورات را پیاده می‌کند. این موضوع یعنی بلوغ تاکتیکی.

«به لحاظ فوتبالی تیمی بهتر از کره‌جنوبی بودیم». پاشازاده با بیان این جمله خاطرنشان کرد: کره‌ای‌ها لژیونرهای زیادی دارند و به لحاظ نفرات برتر از بازیکنان ایران هستند، اما در قالب تیمی ما بهترین بودیم. در گذشته اتفاقاتی می‌افتاد و کره‌جنوبی را شکست می‌دادیم، اما این بار از هر لحاظ برتر بودیم.

وی عنوان کرد: پشتکار و نظم کی‌روش ما را به اینجا رسانده است. اوایل حضور کی‌روش موافق او نبودم و اعتقاد داشتم چیزی به فوتبال ما اضافه نشده است، اما اکنون نظرم تغییر کرده و اتفاقا چیزهای زیادی به فوتبال ما اضافه شده است. با این حال هر چند می‌گویند نصف راه را برای صعود به جام جهانی رفته‌ایم، ولی این کافی نیست.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
برچسب ها:
بازار آگهی
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر