جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024


مشخصات آگهی
تعداد بازدید: 687

دستگاه تیرچه صنعتی یزد

تیرچه استاندارد دستگاه تولید تیرچه صنعتی گیربکسی در یزد و میبد اردکان بافق مهریز ابرکوه تفت خاتم ندوشن حمیدیا شاهدیه

نام و نام خانوادگی:

آزمون

موقعیت:

تهران_یزد

تاریخ ارسال:

10 مهر 1400 ساعت 16:01

تاریخ انقضا:

30 آبان 1403

تلفن تماس:

02176300730

موبایل:

09126105540

پست الکترونیکی:

-

ویدئو:

آدرس:

دفتر: تهران، خیابان جمهوری، مابین چهارراه استانبول و چهارراه سی تیر، پلاک ۴۳۳ طبقه دوم کارخانه: تهران، دماوند، ۴کیلومتربعد از پلیس راه گیلاوند، جاده گیلان، شهرک صنعتی دماوند۲

متن آگهی

دستگاه تیرچه صنعتی یزد

ضوابط طراحی سقف های تیرچه و بلوک

از آنجایی که سقف های تیرچه و بلوک خرپایی از انواع دال های با پشت بند بتنی است، اصول طراحی این نوع سقف ها براساس مبانی اعضای بتنی بوده و ضوابط طراحی مطابق مباحث عنوان شده در آیین نامه ی بتن ایران (آبا) است. بر این اساس در این بخش طراحی سقف های تیرچه و بلوک عنوان می شود. همچنین در خصوص سقف های تیرچه و بلوک با تیرچه فولادی، طراحی تیرچه بر مبنای رفتار اعضای فولادی و بر اساس ضوابط طراحی مبحث دهم مقررات ملی ساختمان صحبت می شود.
محاسبه بار های وارده بر سقف

اولین گام در طراحی سقف های تیرچه و بلوک، تعیین بار های وارد بر سقف (شامل بار های مرده و زنده) مطابق بار های وارده و ضوابط مبحث ششم مقررات ملی ساختمان است. با توجه به آنکه طراحی سقف های تیرچه و بلوک در دو مرحله قبل از گرفتن بتن و بعد از گرفتن بتن انجام می گیرد، بار های وارده نیز باید در این دو مرحله تعیین شوند.

ضوابط طراحی خمشی تیرچه فولادی

در این مرحله از طراحی، تیرچه فولادی باید طوری طراحی شود که به تنهایی قادر باشد کلیه بارهای مرده قبل از گرفتن بتن را تحمل نماید (به استثنای حالتی که این دسته از بارها به کمک پایه های موقت نگهداری می شوند). در صورتی که در هنگام بتن ریزی دال از پایه های موقت در زیر تیر فولادی استفاده نشود، باید در تیرچه فولادی کنترل تنش انجام گیرد تا این تیر دارای کفایت کافی برای حمل بارها باشد.

ضوابط و محدودیت های کلی سقف های تیرچه و بلوک

سیستم تیرچه ای شامل ترکیبی از تیرچه های متساوی الفاصله (قرار گرفته در یک راستا و یا دو راستای عمود بر هم) و یک دال فوقانی است.

فاصله آزاد تیرچه ها نباید بیشتر از 75 سانتی متر باشد.

عرض تیرچه ها نباید کمتر از 10 سانتی متر و ارتفاع کل آنها نباید بیشتر از ۵/۳ برابر حداقل عرض آنها باشد.
مزایای استفاده از سقف های تیرچه و بلوک

استفاده از سقف های تیرچه و بلوک در ساختمان ها، بسیار مرسوم است. از مهم ترین مزایای سقف هایتیرچه و بلوک در مقایسه با سایر سقف ها، نظیر سقف طاق ضربی و دال بتنی مسلح یکپارچه، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

به علت استفاده از بلوک های توخالی و حذف بتن منطقه کششی، در مصرف بتن صرفه جویی قابل توجهی می شود.

با استفاده از بلوک ها در منطقه ی کششی به دلیل کاهش فضای بتنی، از مصرف آرماتور های فولادی کاسته می شود که این امر به لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است.

به علت تولید صنعتی تیرچه و بلوک در کارخانه، کیفیت مناسب تری حاصل شده و نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است.

با توجه به وزن کم تیرچه ها، حمل و نصب آنها توسط کارگران امکان پذیر بوده و در ساختمان های با طبقات کم، نیاز به استفاده از جرثقیل نیست.

به علت پیش ساخته بودن تیرچه و بلوک، نصب سقف بسیار سریع و آسان بوده و به کارگران متخصص که برای قالب بندی و آرماتوربندی سقف های بتن آرمه استخدام می شوند، نیازی نیست.

برای قالب بندی زیر سقف، تنها به شمع بندی و نصب چهار تراش در فواصل معین، جهت تامین تکیه گاه های موقت تیرچه ها، نیاز است.

از نقطه نظر اجرایی، به کارگیری سقف های تیرچه و بلوک سرعت عمل بیشتری را موجب خواهد شد و به کار های پرهزینه و وقت گیر کارگاهی نیازی نیست.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تبلیغات
چند آگهی دیگر