پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
الاغ دموکرات‌ها و فیل جمهوری‌خواهان ازکجا آمده است؟
الاغ دموکرات‌ها و فیل جمهوری‌خواهان ازکجا آمده است؟
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 19 آبان 1395 ساعت 00:09
  • تعداد بازدید: 1833

الاغ دموکرات‌ها و فیل جمهوری‌خواهان ازکجا آمده است؟

این داستان متعلق به 15 ژانویه سال 1870 میلادی است، وقتی که یک الاغ سیاه رنگ توسط توماس ناست، کاریکاتوریست آمریکایی، در هفته‌نامه هاربر به عنوان سمبل حزب دموکرات ترسیم شد. ناست در این کاریکاتور، الاغی را به تصویر کشیده بود که به شیر مرده‌ای لگد می‌زند. این در واقع یک تفسیر تند سیاسی درباره رفتار مطبوعات دموکرات‌ها بود که پس از مرگ وزیر جنگ جمهوری خواه دولت آبراهام لینکلن به او حمله و توهین کردند. ناست در این کاریکاتور نوشت که الاغ زنده به شیر مرده لگد می‌زند، این در واقع یک ضرب‌المثل انگلیسی است که می‌گوید الاغ زنده بهتر از شیر مرده است.    
به گزارش العالم، ناست، همچنین روز 7 نوامبر 1874، سه روز پس از پیروزی قاطع دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان که برای اولین بار از اتمام جنگ داخلی بود، در همین مجله کاریکاتور یک فیل را ترسیم کرد. او که خود جمهوری خواه بود با این کاریکاتور، همکارانش را در این حزب مسخره کرد. ناست فیلی ترسیم کرده بود که برای فرار از الاغ دموکرات‌ها که پوست شیر مرده را به تن کرده و با لگد به فیل حمله می‌کند، حفری‌ای در زمین حفر می‌کند. این بار، الاغ، به روزنامه نیویورک هرالد اشاره داشت که هجدهمین رییس جمهور آمریکا، ژنرال اولس گرانت، را به شکل جولیوس سزار معاصر به تصویر کشیده بود؛ زیرا گرانت برای سومین دورۀ ریاست جمهوری خود تلاش می‌کرد.

گرانت که از شیفتگان نوآوری‌های ناست بود، پس از پیروزی در انتخابات 1868 گفت: «دو موضوع به من کمک کرد، شمشیر شیریدان (از ژنرال‌های دوران جنگ داخلی آمریکا) و قلم توماس ناست».
ناست در سال‌های بعد تصاویر دیگری درباره داستان الاغ و فیل ترسیم و کمک کرد که آن دو به سمبل‌های معروف آمریکا و رقبای سیاسی ابدی این کشور تبدیل شدند.
دموکرات‌ها به الاغی که جمهوری‌خواهان به آنان هدیه دادند، افتخار می‌کنند اما تاکنون آن را به شعار رسمی حزب تبدیل نکرده‌اند.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید