شنبه 1 اردیبهشت 1403، 20 April 2024

تبلیغات
شرایط جدید برای تسهیلات مسکن اعلام شد
شرایط جدید برای تسهیلات مسکن اعلام شد
  • 7 سال و 7 ماه قبل - 22 مهر 1395 ساعت 10:21
  • تعداد بازدید: 2004

شرایط جدید برای تسهیلات مسکن اعلام شد

مکان عرضه تسهیلات با سود یک رقمی در بافت‌های فرسوده برای همه خانواده‌ها با نرخ 8 درصد و نیز برای زوج‌های جوان با نرخ 9 و نیم درصد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با استقبال مواجه شده و بنا به گزارش‌ها به صورت هفتگی نزدیک به هزار نفر مراجعه کرده اند،تصریح کرد: برای این تسهیلات تضمین‌های کافی را دارد و بعد از یکسال افرادی که سپرده گذاشته اند ،می توانند متقاضی بازار مسکن شوند.

آخوندی با تاکید براینکه این تسهیلات با هدف خروج غیرتورمی از رکود است،عنوان کرد: چون تقاضای یکباره وارد بازار نمی‌کند بنابراین فکر می‌کنم این سیاست در حوزه مسکن جای خود را پیدا کرده و ما باید به تدریج به این سمت می‌رفتیم که بافت‌های میانی را بازآفرینی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش نرخ سود اوراق مسکن نیز گفت: در این این حوزه دنبال این هستیم که برمبنای عرضه، قیمت را کاهش دهیم البته پیش از این نرخ سود اوراق کاهش یافته است.

وی افزود:من خیلی اعتقادی به مداخله ندارم،به نهادسازی اعتقاد دارم ، بنابراین نمی‌خواهیم با مداخله، نرخ سود اوراق مسکن را کاهش دهیم.

وی درباره انتقادها به مسکن مهر نیز گفت: در حال حاضر تقریبا تمام شهرها را پوشش داده ایم؛هرچند چالش هایی درباره مسکن مهر پردیس داشته ایم که تدابیر ویژه ای برای این بخش خواهیم داشت.

آخوندی ادامه داد: البته نمی‌خواهم این انتظار را ایجاد کنم که سقف تسهیلات افزایش می‌یابد،چون دنبال این موضوع نیستیم، بلکه دنبال افزایش امکانات زیرنبایی هستیم.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین درباره زمان اجرای مسکن اجتماعی نیز گفت: قرار است مقدمات این طرح را با توسعه ای شدن بانک مسکن فراهم کنیم و اجرای مسکن اجتماعی بعداز اتمام مسکن مهر خواهد بود.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
برچسب ها:
بازار آگهی
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید