سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
سفر به مریخ مغز انسان را نابود می‌کند
 سفر به مریخ مغز انسان را نابود می‌کند
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 23 مهر 1395 ساعت 12:51
  • تعداد بازدید: 1983

سفر به مریخ مغز انسان را نابود می‌کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که با توجه به برنامه‌کاری پیوسته و فشرده مسافران مریخ، احتمال اینکه فضانوردان تحت تاثیر تابش‌های مرگبار کیهانی و فشار کاری مضاعف از انجام وظایف خود طفره روند،  بسیار زیاد است. در صورت عدم کنترل این شرایط کل پروژه سفر به مریخ با چالش اساسی مواجه می‌شود.

محققان با شبیه‌سازی میزان ذرات کیهانی در طول سه سال ماموریت انسان در مریخ دریافتند که ذرات باردار موجود در مریخ انرژی مشابه با ذرات کیهانی دارند و به آسانی از لایه محافظ فضاپیما عبور خواهند کرد.

در این آزمایش مشخص شد که بخش جلو مغز که مسئول تصمیم‌گیری، اجرا و حافظه بلند مدت است، بیشترین آسیب را پس از 6 ماه از شروع سفر خواهد دید.

محققان با شبیه‌سازی شرایط تقریبی مریخ و انجام آزمایش بر روی حیوانات آزمایشگاهی دریافتند که شدت تابش در مریخ تا حدی زیاد است که باعث آسیب به شبکه‌ نورون‌های مسئول انتقال اطلاعات شده و سیستم کنترل بدن را مختل کرده و در نهایت قدرت یادگیری و هوش را کاهش و میزان عصبانیت را افزایش می‌دهد.

دانشمندان سازمان فضایی ناسا نیز در حال انجام آزمایش طولانی مدت بر روی اسکات کلی، فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدت 340 روز هستند. هرچند که شرایط ایستگاه فضایی با مریخ قابل مقایسه نیست اما انتظار می‌رود نتایج این آزمایش منجر به تولید مواد جاذب ذرات کیهانی و یا حتی داروهای محافظت از مغز شود.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
برچسب ها:
بازار آگهی
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر