شنبه 1 اردیبهشت 1403، 20 April 2024

تبلیغات
غذای ملل
غذای ملل
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 11 آذر 1395 ساعت 19:13
  • تعداد بازدید: 1998

غذای ملل


مواد لازم: 

کاهو چینى یک عدد، پیاز متوسط یک عدد، هویج دو عدد، سیر هشت حبه، زنجبیل پوست گرفته و ریز رنده شده یک چهارم پیمانه، پیازچه چهار شاخه متوسط، سس ماهى یک چهارم پیمانه ( مى توانید از جایگزینهاى زیر استفاده نمایید )، چیلى فلکس سه قاشق غذاخورى، نمک یک دوم پیمانه، آب سرد دوازده پیمانه. ( اندازه‌ها بر اساس پیمانه پلوپز )
دو دستور جایگزین براى سس ماهى: - دستور وجترین‌ها به جاى سس ماهى : آب گرم یک چهارم پیمانه، سویا سس دو قاشق غذاخورى، شکر نارگیل دو قاشق غذاخورى، آب آناناس یک چهارم پیمانه.
- رب گوجه یک چهارم پیمانه،  ب گرم یک چهارم پیمانه، سویا سس دو قاشق غذاخورى، شکر یک و یک دوم قاشق مرباخورى. ( اگر از این مواد استفاده کردید از ابتدا باید در یخچال نگهدارى نمایید )


طرز تهیه:

 کاهو را از وسط نصف کرده، مغز کاهو را خارج مى کنیم و برگهاى آن را درشت خرد مى کنیم. نمک را در آب سرد حل کرده، کاهو‌ها را براى دو ساعت در آن قرار مى دهیم تا ترد شوند. یک ظرف روى کاهو‌ها قرار مى دهیم تا پایین رفته و کاملاً در آب نمک قرار گیرند.
در این مدت پیاز، سیر، زنجبیل و چیلى فلکس را در غذاساز ریخته و مخلوط مى کنیم. سس ماهى یا تمام مواد جایگزین را اضافه مى کنیم. دستها را در حین کار خوب شسته و تمیز نگه مى داریم.
هویج‌ها را به صورت خلال نازک برش مى زنیم. پیازچه‌ها را نیز خرد مى کنیم و به بقیه مواد اضافه مى کنیم. کاهو‌ها را بعد از دو ساعت آبکش کرده و شسته تا نمک آن  برطرف شود. در یک ظرف گود کاهو و بقیه مواد را خوب با هم مخلوط مى کنیم تا مواد به خورد کاهو‌ها بروند. حتماً دستکش دست کنید. سپس در یک ظرف درب دار ریخته اگر از سس رب دار استفاده مى کنید از ابتدا در یخچال قرار دهید و پس از دو روز مى توانید میل نمایید.
اگر از سس گیاهخواران یا سس ماهى استفاده کردید، سر ظرف را کمى خالى گذاشته و یک شب در هواى اتاق قرار داده، یک تا دو مرتبه درب ظرف را باز مى کنیم تا گاز آن خارج شود. سپس به یخچال منتقل مى نماییم. معمولاً بین یک تا سه هفته در یخچال قابل نگهدارى مى باشد. نوش جان.😋

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید