سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
مرگ نوزاد کارتن خواب، دقایقی بعد از تولد
مرگ نوزاد کارتن خواب، دقایقی بعد از تولد
  • 7 سال و 3 ماه قبل - 8 دی 1395 ساعت 11:56
  • تعداد بازدید: 2064

مرگ نوزاد کارتن خواب، دقایقی بعد از تولد

نوزاد کارتن خواب در سرمای زمستان نفس هایش به مشاره افتاده و دقایقی بعد از تولد، جان خود را از دست می دهد.

به گزارش بازار آذربایجان به نقل از میزان، هوا سرد است. باران می بارد و کارتن خواب ها به دور خود پتو پیچیده اند. آتشی هم در کنارشان روشن است تا از سرما یخ نزنند.

پاتوقشان همان پارک همیشگی در جنوب تهران است. در میان آنها، زنی با شکمی بزرگ که نوید تولد نوزادش را می دهد، نشسته است. تازه مواد تزریق کرده و از این بابت مشکلی ندارد اما به یک باره حالش دگرگون می شود. زنان کارتن خواب دیگر متوجه می شوند که وقت زایمان او فرا رسیده است. محبوبه را به سمت سرویس بهداشتی پارک هدایت می کنند تا نوزاد آنجا متولد شود اما درست دقایقی بعد از تولد، نفس های یخ زده نوزاد به شماره می افتند و دیگر صدای گریه کودک شنیده نمی شود.

زنان کارتن خواب، سراسیمه با تلفن همراه یکی از کارتن خواب های مرد، با اورژانس تماس می گیرند.

آن دقایق دلهره آور با حضور نیروهای اورژانس به اتمام می رسد. نیروها، مادر و نوزاد را سوار بر آمبولانس کرده و با خود به بیمارستانی در جنوب پایتخت می برند.

در بیمارستان مشخص می شود که نوزاد پس از تولد زنده بوده اما به دلیل شدت سرما و نحوه تولد، جان باخته است. مادر نیز که وضعیت چندان مناسبی نداشته، تحت درمان قرار می گیرد و برای مدتی بستری می شود.

به دلیل اعتیاد مادر، موضوع به موسسه خیریه مهرآفرین اطلاع داده می شود تا مددکار این موسسه در بیمارستان حاضر و به وضعیت مادر رسیدگی کند.

مادر 25 ساله در سومین زایمان خود، شاهد مرگ نوزادش می شود. نوزاد دختری که قرار بوده "نفس" نام بگیرد اما سرما نفسِ، نفس را برید تا او تنها چند دقیقه حق زندگی داشته باشد.

در همین رابطه خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با نرجس رضا علی، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین گفت و گویی را داشته است.

وی در رابطه با وضعیت مادر می گوید: مادر 25 ساله و معتاد کارتن خواب است. او ماده مخدر شیشه و هروئین را هم زمان مصرف می کند و در تمام طول بارداری نیز ماده مخدر مصرف کرده است.

این مددکار اجتماعی می افزاید: محبوبه تاکنون 3 بار زایمان کرده و 2 فرزند دیگر نیز دارد که اکنون وضعیت آنها مشخص نیست.

رضا علی با اشاره به آدرس ارائه شده به بیمارستان از سوی این زن کارتن خواب می گوید: محبوبه به مددکاران بیمارستان آدرسی را ارائه کرده و مدعی شده که 2 فرزند او در همان آدرس و در یک خانه مستقر هستند و خود او سرپرستی آنها را برعهده دارد.

وی می افزاید: برای رسیدگی به وضعیت فرزندان وی، به آدرسی که محبوبه به بیمارستان ارائه کرد بود مراجعه کردیم اما مشخص شد که آدرس به اشتباه داده شده تا مددکاران گمراه شوند.

این مددکار اجتماعی با بیان اینکه " محبوبه در معرفی اش به مددکاران بیمارستان خود را جای فرد دیگری جا زده است" می گوید: تمام اطلاعات ارائه شده به مددکاران متعلق به زن دیگری بود که در آدرس ارائه شده زندگی می کرد و هیچ کدام آنها صحت نداشت.

رضا علی در خصوص چرایی فوت نوزاد تازه متولد شده می گوید: نوزاد در پارک و در هوای بسیار سرد متولد شده و به دلیل سرمای هوا در تنفس دچار مشکل می شود. زمانی که اورژانس در پارک حاضر شده، مشخص می شود که نوزاد فوت کرده و برای رسیدگی به وضعیت مادر اقدام می شود. در نهایت مادر به بیمارستان منتقل و مراحل درمان او به طور کامل پیگیری می شود.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید