پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
خورشت زرشک
خورشت زرشک
  • 7 سال قبل - 1 اردیبهشت 1396 ساعت 04:55
  • تعداد بازدید: 2360

خورشت زرشک

مواد لازم :

گوشت گوسفندی تازه : نیم کیلوگرم , لپه : نصف پیمانه , زرشک : ربع کیلوگرم , رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری , پیاز خرد شده متوسط : دو عدد , نمک فلفل و روغن مایع : به میزان لازم،زعفران دم کرده به میزان لازم،پودر گل محمدی یک قاشق چایخوری 
طرز تهیه
در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و آن را روی شعله ی ملایم گاز قرار دهید . پیاز را در ماهیتابه ریخته و آن را کمی سرخ کنید . حالا نوبت گوشت است . گوشت را در تکه های مناسب خرد کرده و به پیاز اضافه کنید . در این مرحله به گوشت کمی نمک و فلفل و ادویه اضافه کنید و آن را همراه با پیاز تفت دهید .

نوبت لپه است . لپه را باید پیش از اضافه کردن به خورشت خیسانده باشید ( به مدت شش ساعت ) . آن را به صورت جداگانه در کمی روغن تفت دهید و سپس به خورشت اضافه کنید .
پس از آن نوبت به زرشک می رسد . زرشک را بشویید و آن را به خورشت اضافه کنید . کار تقریبا تمام است و به مرحله ی پایانی نزدیک شده است . چهار لیوان آب را با رب گوجه فرنگی مخلوط کرده و آن را به خورشت اضافه کنید سپس زعفران و در ده دقیقه پایانی پودر گل را اضافه کنید . در قابلمه را بگذارید و شعله ی گاز را تا حد امکان کم کنید و اجازه بدهید که خورشت زرشک جا بیافتد .
خورشت زرشک آماده است . برای تزیین این غذا از سبزیجات تازه و لیمو استفاده کنید . این خورشت خوشمزه همراه با برنج خورده می شود.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید