پنج شنبه 9 فروردین 1403، 28 March 2024

تبلیغات
کیک چای سبز
کیک چای سبز
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 12 آذر 1395 ساعت 22:48
  • تعداد بازدید: 1850

کیک چای سبز


مواد لازم :

110 گرم آرد گندم (الک شود)
2 /1 ق چ  بیکینگ‌پودر
110 گرم پودرقند
4 عدد تخم‌مرغ
75 گرم  کره (در دمای اتاق نرم شود)

مواد لازم برای شربت چای سبز

2 ق چ برگ چای سبز
4 /1 پیمانه آب جوش
150 گرم  پودرقند

طرز تهیه:

1.  فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد از پیش گرم کنید. قالب کیک دایره‌ای شکلی به قطر 20 سانتی‌متر آماده کنید و کف و دیواره آن را بعد از چرب کردن با روغن مایع، با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی پوشش دهید. 

2. آرد، کره آب شده و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کنید. پودرقند و تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگری بریزید و 2 تا 3 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا  پف کرده و حالت خامه مانند پیدا کنند. 

3. مخلوط آرد، کره و بیکینگ‌پودر را به ترکیب پودرقند و تخم‌مرغ اضافه کنید و آن قدر  هم بزنید تا مایه‌ای یکنواخت حاصل شود.  مایه کیک را داخل قالب بریزید و 30 تا 35 دقیقه در طبقه زیرین فر قرار دهید تا کیک آماده شده ، رنگ آن طلایی شود. 

4. در مدت زمانی که کیک پخته می‌شود، شربت چای سبز را آماده کنید.  چای سبز را در آب جوش بریزید و هم بزنید. سپس در لیوان را بگذارید و حدود 2 تا 3‌ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. پس از آن، چای را از صافی عبور دهید. 

5. چای صاف شده را به همراه پودرقند داخل کاسه بریزید  و روی شعله اجاق گاز قرار دهید ، 5 دقیقه حرارت دهید تا شربت رقیقی حاصل شود. کیک  را  از فر خارج کرده و صبر کنید تا  از حرارت بیفتد. شربت را به صورت گرم و به آرامی روی کیک بریزید. حالا می‌توانید پس از برگرداندن کیک داخل ظرف موردنظر، آن‌ را سرو کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر