سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
کروم بندی
کروم بندی
  • 7 سال و 5 ماه قبل - 14 آبان 1395 ساعت 09:25
  • تعداد بازدید: 5334

کروم بندی

💢کروم بندی به صورت افقی در اجرای سطوح و یا قائم در اجرای نمای دیوارها و یا شیبدار در اجرای شیب بندی بام و کف‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

تعریف کرم :
کرم به یک نشانه 10×10 سانتیمتری گچی یا سیمانی که سطح روی آن مبنای آستر ملات سیمان یا اندود کاری یا کاشیکاری است،گفته می‌شود .

 💢این نوع سیستم در دههٔ ۱۹۵۰-۱۹۶۰ در آلمان ابداع گشت و با سرعتی چشمگیر در آمریکای شمالی به عنوان یک ساختار پایه‌ای پیشرفت کرد .این نوع سیستم با روش‌های متفاوت و مختلفی طراحی و ساخته می‌شود که همگی شامل دو لایه فوم عایق که معمولاً از جنس E.P.S است، با فواصل متفاوت به موازات هم قرار می‌گیرند و پس از بتن ریزی به قسمتی از دیوار تبدیل می‌گردند که این دو لایه بوسیلهٔ عناصر مسلح کننده که در بین این دو لایه نصب می‌شوند، به یکدیگر متصل می‌گردند.

 قطعات اتصال دهنده اغلب از جنس پلاستیک یا تسمه‌هایی از ورق گالوانیزه هستند. عمدتاً قالب‌ها از جنس پلی استایرن منبسط شده می‌باشد اما از مصالح دیگری از جمله کامپوزیت پلی استایرن، سیمان یا فوم پلی یورتان نیز استفاده می‌شود. این قالب‌ها از نظر ابعاد، شکل هندسی سوراخ‌ها و نوع اجزای تشکیل دهنده با هم متفاوت هستند

 

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
برچسب ها:
کروم بندی
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید