جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
آیا سقوط آسانسور امکان پذیر هست؟
آیا سقوط آسانسور امکان پذیر هست؟
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 18 آبان 1395 ساعت 12:01
  • تعداد بازدید: 2222

آیا سقوط آسانسور امکان پذیر هست؟

حالا در اینجا به نکاتی قابل توجه در مورد آسانسور اشاره می‌نمایم :

1. هر آسانسور دارای یک ترمز فوق العاده قویست : به این صورت که ترمز در مواقع عادی همیشه فعال است و ایستادن آسانسور در مقابل هر طبقه، به واسطۀ همین ترمزهاست.
2. سیستم ایمنی (پاراشوت) : که در واقع همان ترمز دوم و ترمز اضطراری می‌باشد، دقیقا در لحظه ای که سرعت آسانسور از مقدار تعیین شده بیشتر شود و یا اینکه کابل‌های کشنده شل شده باشند فعال شده و به این صورت است که مانند دو فک عمل کرده و بصورت مکانیکی جلوی حرکت را میگیرد. ترمز نوع دوم به برق هیچ ارتباطی ندارد و لحظه قطع برق خودبخود عمل می‌نمایند.
3. هر آسانسور دارای حداقل ۴ کابل کشنده قوی (بگسل) می‌باشد که این کابلها از همدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت مستقل عمل می‌کند.
4.  در پایینترین قسمت آسانسور (چاهک) چهار ضربه گیر به چهارچوب آسانسور متصل هستند که از جنس پلی اورتان، فنری و یا هیدرولیکی می‌باشند و در صورتیکه آسانسور از حد تعیین شده پایینتر آمد به ضربه گیرها برخورد می‌کند.
5. دربهای آسانسور در هر لحظه و هر کجا قابل باز شدن توسط مسئول می‌باشند لذا امکان حبس وجود ندارد.

تنها چیزی که در آسانسورها ایجاد نگرانی میکند، قطعی برق و یا نقص فنی آسانسور است که آن هم حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه قابل تعمیر است و در صورتیکه تعمیر شدنی نبود، مسئول آسانسور بصورت دستی توسط اهرم مخصوص، کابین آسانسور را به نزدیکترین طبقه می‌رساند.

 

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
برچسب ها:
بازار آگهی
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید