یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، 28 April 2024


مشخصات آگهی
تعداد بازدید: 198

برنامه نویسی پی ال سی فتک

برنامه نویسی انواع پی ال سی فتک FATEK Fatak PLC programming نمایندگی مرکزی مجاز شرکت فتک در تهران مرکز آموزش و پروگرام PLC فتک با ضمانت نامه معتبر و مدرک رسمی

نام و نام خانوادگی:

مهندس باجلان

موقعیت:

تهران

تاریخ ارسال:

1 مرداد 1402 ساعت 08:05

تاریخ انقضا:

31 مرداد 1420

تلفن تماس:

02144455434

موبایل:

09122867438

پست الکترونیکی:

sales@mehrsamsanat.com

آدرس:

دفتر مرکزی : تهران , تقاطع آیت الله کاشانی و جنت آباد جنوبی , رو به روی مسجد نظام مافی , مجتمع اداری تجاری اترک , طبقه سوم , واحد 309 کارگاه : شهر قدس , بلوار تولید گران , بین صنعت سوم و چهارم , جنب ساختمان اداری نارنج , پلاک 191

متن آگهی

نحوه برنامه نویسی پی ال سی فتک FATEK

چگونه می توان PLC FATEK را پروگرام کرد


1️⃣ساده ترین راه برای پروگرام PLC FATEK استفاده از کابل سریال است، کانکتور این کابل از سمت PLC بصورت PS2 و از سمت کامپیوتر بصورت سریال DB9 مادگی است، اگر کامپیوتر شما پورت سریال دارد این کابل توصیه می شود در غیر این صورت می بایست علاوه بر این کابل از مبدل USB به RS232 نیز استفاده کنید، که بدیل نویز پذیری مبدل های USB به سریال این روش پیشنهاد نمی شود، مخصوصا برای وقتی که می خواهید به صورت آنلاین برنامه PLC را ادیت یا دیباگ کنید.


2️⃣اگر کامپیتور شما پورت سریال ندارد پیشنهاد می شود از کابل U2C برای پروگرام PLC استفاده کنید، کانکتور این کابل از سمت PLC بصورت PS2، و از سمت کامپیوتر بصورت USB است. برای استفاده از این کابل می بایست درایور آن برروی کامپیوتر نصب شود.


3️⃣اگر دسترسی به PLC مشکل است یا فاصله بین کامپیوتر و PLC زیاد است، پیشنهاد می شود از ماژول B2C یا بلوتوث  برای پروگرام PLC استفاده کنید، این ماژول بصورت بیسیم و با استفاده از بلوتوث کامپیوتر با PLC ارتباط می گیرد و طول برد مفید آن حدود 12 متر است.


4️⃣اگر اصلا نمی خواهید با استفاده از کامپیوتر PLC را پروگرام کنید، پیشنهاد می شود از مموری پک یا حافظه فلش PLC استفاده کنید. صرفا کافی است یک بار مموری پک را پروگرام کنید، سپس وقتی PLC خاموش است مموری پک را برروی PLC قرار دهید و PLC را روشن کنید وقتی چراغ RUN روی PLC شروع به چشمک زدن کرد، می توانید مموری پک را از روی PLC بردارید یا بگذارید همانجا باشد. این روش راهکاری است، برای کسانی که نمی خواهند سورس برنامه را در اختیار کسی قرار دهند ولی می خواهند برنامه را تحویل کارفرما دهند، تا در صورت خرابی PLC کارفرما بتواند بسادگی آنرا جایگزین کند.


5️⃣اگر از HMI سری P5 استفاده می کنید و ارتباط بین PLC و HMI برقرار است، می توانید بدون کابل PLC، و از طریق HMI، ‏PLC را پروگرام کنید. در حقیقت کافی است از طریق کابل USB، LAN و یا سریال کامپیوتر خود را به HMI متصل کنید سپس از طریق نرم افزار ‏WinProLadder، ‏PLC را پروگرام کنید. از این روش میتوان برای پروگرام دیگر برند های PLC مثل میتسوبیشی، امرون، آلن بردلی، زیمنس، پاناسونیک و ... که کابل ارتباطی آن در دسترس نیست نیز استفاده کرد.


6️⃣اگر از HMI سری P5 استفاده می کنید ولی نمی خواهید برای پروگرام PLC کامپیوتر را به آن متصل کنید. می توانید با استفاده از فلش USB نیز، PLC را پروگرام کنید. بدین صورت که برنامه PLC را بر روی فلش USB ذخیره می کنید و حافظه فلش را به پورت USB از HMI متصل می کنید، حال کاربر می تواند با انتخاب برنامه مورد نظر از روی صفحه HMI، برنامه را درون PLC بریزد. با استفاده از این روش می توان برنامه PLC را از طریق HMI مانیتور نیز کرد.


7️⃣اگر بر روی PLC پورت ارتباطی نظیر RS232، RS485، CANOPEN و یا سوکت ETHERNET اضافه کرده اید، می توانید از طریق آنها نیز PLC را پروگرام کنید. با استفاده از ماژول های CBE و یا CBEH می توانید PLC را از طریق اینترنت و از راه دور نیز پروگرام کنید. برای پروگرام PLC از طریق اینترنت با استفاده از برد CBE نیاز به IP استاتیک است در صورتی که اگر از برد CBEH استفاده کنید نیازی به تنظیم IP استاتیک بر روی PLC نیست و صرفا کافی است PLC به اینترنت متصل شده باشد. این روش مناسب کسانی است که می خواهند PLC را از راه دور پروگرام کنند و یا می خواهند سیستم مانیتورینگی گسترده در سطح چند شهر و  یا کشور بر روی بستر اینترنت پیاده سازی کنند.


سوالات متداول درباره پی ال سی فتک 

در FATEK PLC سری B1 چه تعداد اکسپنش می توان اضافه کرد ؟


پاسخ:

به PLC های سری b1 مجموعا 24 ورودی خروجی آنالوگ از سمت راست می توان اضافه کرد.

به عنوان مثال سه عدد ماژول b1-6AD و سه عدد b1-2DA

اضافه شدن بیش از این تعداد مانع run شدن PLC می گردد، به این دلیل که ماژول های اضافی توسط PLC شناسایی نمی شوند.

این ماژول ها برای ورودی ها از رجیستر R3840 به بعد و برای خروجی ها از R3904 به بعد قابل دسترسی است .

لازم به ذکر است که در این ماژول ها می بایست جمپرهای داخلی مطابق با وضعیت سیگنال تنظیم شوند.


 پی ال سی FATEK تا چه مدت از برنامه و دیتا محافظت می کنند؟


سری FBs قدیمی و سری B1 در صورت سالم بودن باطری می تواند ماه ها از برنامه و دیتا محافظت کند ، به این نکته باید توجه کرد که در این مدت باید باطری با روشن کردن پی ال سی شارژ شود .(بیشترین زمان نگهداری با شارژ کامل 6 ماه می باشد)
سری FBs جدید می تواند تا 15 سال از دیتا و برنامه محافظت کند.


مهرسام صنعت بهترین مرکز برنامه نویسی پی ال سی فتک

"آیا میخواهید به دنیایی از ابزارهای قدرتمند برای توسعه نرم افزارهای هوشمند و پیشرفته وارد شوید؟ آیا به دنبال یک پلتفرمِ برنامه نویسی انعطاف پذیر و کارآمد برای تحقق ایده های خود هستید؟ اگر به دنبال همچنین چیزی هستید، پی ال سی فتک انتخابی مناسب برای شماست.


پی ال سی فتک یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و بسیار خوانایی است که به شما امکان می دهد برنامه هایی با قابلیت های ابرقدرتمند و متنوع ایجاد کنید. این زبان نه تنها برای توسعه نرم افزارهای وب بلکه برای توسعه نرم افزارهای سیستم نیز مناسب است. 


پی ال سی فتک با دسترسی به کتابخانه های متنوع و استفاده از سینتکس ساده، به شما امکان توسعه برنامه های قدرتمند و با کارآیی بالا را می دهد. همچنین، این زبان دارای یک اکوسیستم فعال است که به شما امکان می دهد با جامعه برنامه نویسان بزرگی در ارتباط باشید و از تجربیات آنها بهره ببرید.


اگر به دنبال پلتفرمی هستید که به شما امکان توسعه برنامه های نوآورانه و متنوع را در اختیار بگذارد، پی ال سی فتک گزینه ای است که شما را در این راه همراهی خواهد کرد. پیوستن به جامعه برنامه نویسان پی ال سی فتک، شانسی استثنایی است تا از اندیشه ها و تجربیات دیگران بهره مند شوید و به اکوسیستمی پویا و دوستانه وارد شوید. برنامه نویسی پی ال سی فتک؛ به دنیای برنامه نویسی با قابلیت های بی پایان خوش آمدید!"


این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تبلیغات
چند آگهی دیگر