جمعه 31 فروردین 1403، 19 April 2024

تبلیغات
پنج سال گذشته گرم‌ترین سال های ثبت شده بودند
پنج سال گذشته گرم‌ترین سال های ثبت شده بودند
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 22 آبان 1395 ساعت 09:15
  • تعداد بازدید: 1487

پنج سال گذشته گرم‌ترین سال های ثبت شده بودند

اطلاعات تازه سازمان جهانی هواشناسی نشان می‌دهد که سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ گرم‌ترین سال‌های ثبت شده بوده اند. به علاوه نویسندگان این گزارش می‌گویند که ۲۰۱۶ احتمالا رکورد گرمترین سال را خواهد شکست.

این گزارش که در خلال مذاکرات تغییرات آب و هوایی در مراکش منتشر شد فعالیت‌های انسانی را قویا به افزایش دمای زمین گره می‌زند. این گزارش می‌گوید که بعضی مطالعات دریافته اند که سوزاندن سوخت‌های فسیلی احتمال بروز موج گرمای شدید را ۱۰ برابر یا بیشتر کرده است. سازمان بین المللی هواشناسی (دبلیو ام او) در گزارش آب و هوای جهانی ۲۰۱۱-۲۰۱۵ می‌نویسد که دما در این فاصله ۰.۵۷ درجه سانتیگراد (۵۷ صدم درجه) بالاتر از میانگین دراز مدت یعنی از ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۰ بود. این دوره پنج ساله برای همه قاره‌ها به جز آفریقا گرمترین دوره بود. در طول این سال‌ها دما در بیشتر اروپا بیش از یک درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین درازمدت بود.

آب و هوای شدید از جمله سیل‌های زیاد از عواقب گرمایش است. این وضع همچنین در بخش آسیایی فدراسیون روسیه، بخش اعظم صحرای آفریقا و مناطق عربی، بخش هایی از جنوب آفریقا، جنوب غربی آمریکا و بخش‌های میانی برزیل صادق بود. دما در سواحل شمالگان روسیه به سه درجه بالاتر از متوسط رسید....

 

توسط: صبا

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر