چهارشنبه 29 فروردین 1403، 17 April 2024

تبلیغات
نازکا ها
 نازکا ها
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 27 آبان 1395 ساعت 10:22
  • تعداد بازدید: 2459

نازکا ها

خطوط عجیب نازکا در کشور پرو واقع شده است. نازکا‌ها شاید یکی از عجیب‌ترین قبیله‌های ساکن روی زمین بودند. آنها بین ۲۰۰ سال قبل میلاد مسیح تا ۷۰۰ بعد میلاد مسیح زندگی می‌کردند.

برخی نظریه پردازان نیز با اشاره به اینکه مردم دوران باستان قادر به خلق چنین خطوطی با استفاده از ابزارهای ابتدایی نبوده اند آنها را به موجودات فرازمینی نیز نسبت میدهند.
این خط‌ها و اشکال تشکیل طرح‌های پیچیده ای می‌دهند که برخی از آنها چندین کیلومتر طول دارند و ابعاد واقعی آنها تنها توسط هواپیما قابل تشخیص است.
برخی از محققان احتمال می‌دهند که تمدن باستان نازکا قابلیت پرواز داشتند، اما سوالی که باقی می‌ماند این است که این طرح‌ها چگونه و به چه هدفی کشیده شده اند. این خطوط، خط‌های ساده، مثلث، مارپیچی و حتی نقاشی‌های پیچیده ای از عنکبوت، پرنده، لاما، میمون، ماهی و غیره را تشکیل می‌دهند.
مدارک موجود کمی در خصوص علت اشکال ساخته شده وجود دارد. از این رو، انگیزه مردم نازکا، ماندگارترین راز خطوط می‌باشد. بسیاری محققان عقیده دارند که انگیزه مردم نازکا، مذهبی بوده. یعنی خلق اشکالی که تنها خدایان از آسمان قادر به دیدن آنها بطور واضح هستند.
اما قسمت جالب ماجرا وقتی است که در آن دوره هیچ وسیله ای جهت دیدن آثارشان در آسمان وجود نداشت.

 

توسط: صبا

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید