جمعه 7 اردیبهشت 1403، 26 April 2024

تبلیغات
نکاتی که حین رانندگی  در روزهای برفی باید  بدانیم
نکاتی که حین رانندگی  در روزهای برفی باید  بدانیم
  • 7 سال و 6 ماه قبل - 4 آذر 1395 ساعت 22:04
  • تعداد بازدید: 1708

نکاتی که حین رانندگی  در روزهای برفی باید  بدانیم

مهم
یکی از موارد تصادفات در روزهای برفی گرفتن ترمزهای ناگهانی و لیز خوردن خودرو است و لذا ترمز زدن در یخ و برف کاملا باید به صورت سبک انجام گیرد و راننده باید آنچنان ترمز کند که چرخها قفل نشوند چون قفل شدن چرخها نه تنها مسیر توقف را طولانی می‌کند بلکه فرمان را نیز از کنترل خارج می‌کند. راننده خوب و محتاط معمولا سه الی چهار برابر مسیری را که در مواقع عادی لازم است، برای توقف در برف و یخ در نظر می‌گیرد.

همچنین راننده باید مقداری از توجه خود را به راننده‌های مقابل و پشت سر معطوف نماید زیرا امکان دارد که رانندگان دیگر، رعایت شرایط خاص را ننموده و وی را به مخاطره افکنند.

اگر بر اثر بی‌مبالاتی و اصطکاک کم جاده، در شرایط اقلیمی خاص کنترل خودرو از دست شما خارج شد سعی کنید خونسردی خود را کاملا حفظ کرده و بلافاصله پدال گاز را رها کنید و فرمان را در جهت مسیر سر خوردن نگاه داشته که کمک بیشتری به چرخ‌های جلو بدهید تا به زمین بچسبد و به هیچ وجه ترمز نکنید، زیرا اتومبیل بیش از حد از کنترل خارج می‌شود.

رانندگی در برف و یخ با اتومبیل موتور جلو و دیفرانسیل عقب 


رانندگی زمستانی با موتور جلو و دیفرانسیل عقب بسیار ساده است و باید جهت فرمان را در جهت سر خوردن اتومبیل قرار دهیم. سرخوردن عقب اتومبیل معمولا در حال پیچیدن و یا دایره زدن اتفاق می‌افتد، و در این مواقع به هیچ عنوان ترمز نکنید و فرمان را در جهت حرکت اتومبیل بچرخانید و پا از روی گاز برداشته و تا وقتی اتومبیل به حالت مستقیم در نیامده از استفاده از دنده سنگین‌تر خودداری کنید.

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر