سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
آیا ایران در فیلتر سایت‌های مستهجن روسیه و هنگ‌کنگ دست داشته است؟
آیا ایران در فیلتر سایت‌های مستهجن روسیه و هنگ‌کنگ دست داشته است؟
  • 7 سال و 3 ماه قبل - 19 دی 1395 ساعت 13:58
  • تعداد بازدید: 1531

آیا ایران در فیلتر سایت‌های مستهجن روسیه و هنگ‌کنگ دست داشته است؟

به گزارش بازار آذربایجان به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان: اواخر هفته گذشته اتفاق غیرمعمولی در 256 سایت مستهجن افتاد؛ در برخی کشورها ازجمله روسیه و هنگ‌کنگ دسترسی کاربران به چند سایت که اکثراً سایت‌های غیراخلاقی و مستهجن بودند غیرممکن شد. آنها به‌طور معمول URLS را در مرورگرها تایپ می‌کردند اما پس از ورود به سایت با صفحات خالی مواجه می‌شدند. 

یک سایت فناوری ادعا کرده رهگیری‌ها در این مورد به شرکت مخابرات ایران رسیده و ایران در این فیلترینگ نقش داشته است. اما قضیه از این قرار بوده که شرکت مخابرات ایران علاوه بر مسدود کردن دامنه سایت‌های مستهجن، مسیرهای کلی دسترسی به آنها را نیز مسدود و در مقابل برای هر کدام از این 256 سایت مسیرهای جعلی و غیرواقعی طراحی کرده است.

ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی هم که به دنبال سریع‌ترین مسیرهای دسترسی می‌گردند، به تصور اینکه مسیرهای جدید ایران راحت‌ترین و سریع‌ترین مسیرها هستند از طریق آنها اقدام کرده اما پس از ورود با صفحات خالی مواجه شده‌اند. 

از جمله سایت‌هایی که با این مشکل مواجه شدند می‌توان به RETN روسیه، Hutchison هنگ کنگ و Bharti Airtel هند اشاره کرد. هم‌اکنون این مشکل برطرف شده و دسترسی کاربران به سایت‌های فوق برطرف شده است

توسط: مدیر

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر