جمعه 10 فروردین 1403، 29 March 2024

تبلیغات
۵ روش برای افزایش شارژ و بهبود عملکرد موبایل
۵ روش برای افزایش شارژ و بهبود عملکرد موبایل
  • 7 سال و 4 ماه قبل - 30 آذر 1395 ساعت 15:37
  • تعداد بازدید: 1704

۵ روش برای افزایش شارژ و بهبود عملکرد موبایل

۵ روش برای افزایش شارژ و بهبود عملکرد موبایل

به گزارش بازار آذربایجان  به نقل از گیمفا، این که به دنبال شارژر دیگران برای شارژ کردن گوشی خود باشید ، تقریبا امری طبیعی است. معمولا افراد که باتری موبایلشان رو به اتمام است ، از شارژر دیگران برای شارژ گوشی خود استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از این امر ، و همچنین راحتی خیال خود ، این مقاله را مطالعه کنید.

اپ‌های کاربردی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، حتی برای مواقعی که گوشی موبایل شما ، بصورت پیش فرض یک نرم افزار ذخیره باتری (Battery Saver) داشته باشد مناسب هستند. یا حتی اگر از سیستم ذخیر فوق العاده شارژ (Ultra power saving) استفاده کنید.

البته ، در نظر داشته باشید ، به غیر از استفاده از این نرم افزار‌ها ، راه‌های دیگری نیز برای جلوگری مصرف باتری وجود دارد. اما استفاده از یک نرم افزار بهینه ساز ، یکی از آسان‌ترین روش هاست.

تقریبا ، تمامی نرم افزار‌های معرفی شده در این مقاله ، از نقات و ویژگی‌های مشترکی پیروی می‌کنند.
Greenify

این نرم افزار ، به معلق سازی نرم افزار هایی که در حال استفاده نیستند ، کمک می‌کند تا باتری موبایل شما برای مدت طولانی‌تری شارژ داشته باشد. توجه داشته باشید که این اپ ، برنامه‌های شما را نمی‌بندد.

نقطه قوت این نرم افزار این است که باعث می‌شود نرم افزار‌های در حالت تعلیق ، انرژی کمتری استفاده کنند. به این معنی که باز و بسته کردن نرم افزار‌ها انرژی بیشتری نسبت به بیدار کردن برنامه‌ها (Waking) دارد.

با استفاده از این نرم افزار ، دیگر نیازی به Hibernate کردن برنامه‌ها برای صرفه جویی در انرژی نیست.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی پولی این نرم افزار نیز موجود است اما پیشنهاد ما استفاده از نسخه‌ی رایگان آن است.

 


Go Battery Saver & Power Widget

این نرم افزار از انعطاف پذیر‌ترین نرم افزار‌های موجود برای ذخیره سازی باتری گوشی به حساب می‌آید.با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید درجه‌های مختلفی برای ذخیره انرژی تعیین کنید. استفاده از این نرم افزار برای گیمر هایی که از بازی‌های سنگین استفاده می‌کنند توصیه می‌شود.شما همچنین می‌توانید این اپ را شخصی سازی کنید تا به اندازی دلخواه شما به ذخیره سازی باتری گوشی شما بپردازد.

این اپ ، به آنالیز و پردازش برنامه‌های در حال اجرای گوشی می‌پردازد تا برنامه هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند شناسایی کند. با ارزیابی کردن باتری گوشی شما ، این نرم افزار به شما بهترین روش برای صرفه جویی در میزان باتری و شارژ مصرفی را پیشنهاد می‌کند.

به راحتی می‌توانید با لمس یک دکمه ، یک ساعت مدت زمان عملکرد گوشی خود را افزایش دهید. این اپ ، این کار را با بستن برنامه‌های نا لازم انجام می‌دهد. برای راحتی کار ، ۲ آیکون بر روی صفحه نمایش گوشی شما ظاهر می‌شوند تا کار بهینه سازی را برای شما راحت‌تر کند.

همچنین در این اپ ، امکان تهیه پوسته (تم)‌های جدید و مختلف وجود دارد.

 


Avast Battery Saver

این اپ ، توسط شرکت بزرگ Avast طراحی و تولید شده است.این نرم افزار یکی از بهترین‌ها برای پیش بینی زمان لازم برای شارژ کردن گوشی موبایل است. با توجه به این که این اپ خیلی از ویژگی‌های نرم افزار‌های مشابه خود در این زمینه را ندارد ، یکی از بهترین پنل‌های مدیریت را دارد.

 

Avast بهترین راه‌های ممکن جهت مدیریت انرژی مصرفی از طریق وای فای ، بلوتوث ، میزان روشنایی صفحه ، همگام سازی و لرزش گوشی را بکار می‌گیرد تا به بهترین نحو ممکن به کاهش میزان باتری مصرفی بپردازد. ممکن است گمان کنید این کار‌ها مقدار زیادی به صرفه جویی در میزان استفاده از باتری کمک نمی‌کنند اما توجه داشته باشید که همین کار‌های جرئی که توسط این نرم افزار انجام می‌شوند ، می‌توانند مقدار قابل توجهی به طول عمر شارژ ماندن گوشی موبایل شما کمک کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم این نرم افزار ، بهره مندی از ۴ پروفایل اصلی ( منزل – محل کار – شب – وضعیت اورژانسی) است. به این صورت که می‌توانید وضعیت گوشی خود را به دو حالت دستی و اتوماتیک تنظیم کنید.

حالت اتوماتیک آن به این صورت است که تعیین می‌کنید که در صورت متصل شدن به شبکه وای فای محل کار ، گوشی بر روی حالت محل کار قرار گیرد.

از نقاط قوت این گوشی موبایل ، می‌توان به تعیین خودکار حالت‌ها با توجه به اتصال به شبکه وای فای ،ارائه گزارش‌های مختصر و پیش بینی صحیح مدت زمان نگه داری باتری اشاره کرد.
DU Battery Saver & Phone Charger

نرم افزاری زیبا با رابط کاربری شیک ، که مانند نرم افزار قبلی ، امکان تعیین پروفایل‌های مختلف ( مانند محل کار و…) را دارد. شیوه کار این نرم افزار ، مدیریت نرم افزار‌ها است.

این نرم افزار گزارشی بسیار دقیق به کاربران می‌دهد که کدام نرم افزار‌ها باتری بیشتری مصرف می‌کنند.

نسخه رایگان این نرم افزار ، به قدری امکانات دارد که می‌تواند اکثر کاربران را راضی کند اما نسخه پولی آن با قیمت ۳ دلارِ آمریکا قابل خرید است. نسخه پولی این نرم افزار ، تضمین ۷۰ درصدی در صرفه جویی میزان باتری مصرفی گوشی به وسیله استفاده از الگوریتم‌های بسیار پیشرفته دارد که این امری بسیار مهم و نقطه تمایز این نرم افزار از نرم افزار‌های مشابه در این زمینه است.از امکانات نسخه ویژه ( پولی) این اپ میتوان به بستن برنامه‌های پس زمینه که در حال اجرا نیستند و همچنین آپدیت و بروزرسانی تنظیمات دستگاه اشاره کرد.

نقات قوت این نرم افزار عبارتند از ظاهری بسیار زیبا ، رابط کاربری ساده ، امکان شخصی سازی نرم افزار با مد‌های مختلف، استفاده از آیکون‌های صفحه نمایش(Home Screen) و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که نسخه پولی این نرمافزار موجود اند اشاره کرد.

عکس پایین ، نمونه ای از محیط نرم افزار مذکور است.

 


Green Battery Saver & Manager

این نرم افزار بیشتر به نام سابق خود ، کمک باتری (یا به انگلیسی Battery Aid) مشهور است. این نرم افزار نیز با بهینه سازی برنامه‌های موبایل باعث افزایش مدت زمان استفاده از شارژ باتری می‌شود. لازم به ذکر است که این نرم افزار ، بصورت اتوماتیک ، وای فای و بلوتوث گوشی شما را خاموش می‌کند. به علاوه این اپ از سیستم همگام سازی ویژه ای برخودار است که در هنگام همگام سازی گوشی شما با اکانت ایمیل شما و غیره ، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نسخه رایگان این نرم افزار ، ویژگی‌های کاربردی مناسبی جهت کاهش مصرف باتری دارد. یکی از ویژگی‌های دیگر که باعث آسان شدن استفاده از این نرم افزار است ، ایجاد آیکون بر روی صفحه‌ی نمایش گوشی شما است.

ویژگی‌های بیشتری برای نسخه پولی این اپ وجود دارد که عبارتند از : ارائه گزارش میزان مصرف باتری در طول روز. قیمت نسخه پولی این نرم افزار ۴ دلارِ آمریکا می‌باشد.استفاده از نسخه پولی، همچنین باعث عدم نمایش تبلیغات نیز می‌شود.

از نقات قوت این برنامه می‌توان به رابط کاربری آن که بسیار شبیه به گوگل پلاس است اشاره کرد. همچنین ، بیشتر ویژگی‌های این اپ در نسخه رایگان موجود می‌باشند.



راهکار‌های دیگر

راه‌های مختلفی برای کاهش میزان مصرف باتری موبایل وجود دارند که با تنظیم کردن گوشی خود ، به راحتی می‌توانید از مصرف انرژی بیش از حد انرژی ، جلوگیری کنید. به عنوان مثال می‌توانید گوشی موبایل خود را روی حالت پرواز قرار دهید. یا میزان نور صفحه نمایش را تنظیم کنید.

در مواقعی که باتری شما رو به اتمام است و از هیچ یک از نرم افزار‌های مدیریت باتری استفاده نمی‌کنید ، توصیه می‌کنیم وای فای گوشی خود را خاموش کنید. توصیه می‌کنیم که در مواقعی که به میزان شارژ بیشتری نیاز دارید از استفاده کردن از فناوری بلوتوث و NFC خود داری کنید.

توسط: صبا

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر